WindowsXP vraagjes

vbimport

Ik heb geprobeerd te zoeken maar je kunt niet op ‘XP’ zoeken… :wink:

Ik heb ZoneAlarm pro geïnstalleerd en daar is niets mis mee. Maar deze twee programma’s willen steeds verbinding maken:

Services and Controller app (C:\WINDOWS\system32\services.exe)
Generic Host Process for Win32 Services (C:\WINDOWS\system32\svchost.exe)

Iemand die weet wat voor programma’s dit zijn??

En nog een vraag:

Ik heb gewoon een dial-up internet verbinding en toen ik voor het eerst WinXP gebruikte kreeg ik ht vertrouwde inbelschermpje te zien met naam en wachtwoord enzo. Maar nu is dat opeens een scherm geworden om in te bellen in een netwerk. Het werkt nog wel gewoon maar soms loopt het fout als dit scherm de modem poort niet kan openen… Iemand die weet hoe ik dit wer goed krijg?

Bedankt :smiley:

Oh ja ik heb Windows XP Professional Corporate Edition mocht dat belangrijk zijn…

Originally posted by G@M3FR3@K
Ik heb gewoon een dial-up internet verbinding en toen ik voor het eerst WinXP gebruikte kreeg ik ht vertrouwde inbelschermpje te zien met naam en wachtwoord enzo. Maar nu is dat opeens een scherm geworden om in te bellen in een netwerk. Het werkt nog wel gewoon maar soms loopt het fout als dit scherm de modem poort niet kan openen… Iemand die weet hoe ik dit wer goed krijg?

Probeer gewoon even opnieuw de verbinding in te stellen door in het Network Connections scherm (in configs.) new connection te kiezen!
Kies dan voor een normale inbelverbinding naar het inet! Moet het goed komen! :slight_smile:

Ik zal het eens proberen…
Thanks voor de tip :slight_smile:

start->control panel -> Performance and maintenance->system->automatic update -> turn off automatic update aanvinken.

En 2 * klikken met je muis rechtsonder op het klokje , XP heeft een functie ingebouwd waardoor je tijd auotmatisch wordt bijgewerkt via internet , dit kun je uitzetten.

Maar SERVICE.EXE ,SVCHOST.EXE mag je ook via ZOnelabs blokkeren wat Internet betreft dit zou geen problemen moeten opleveren.

Als je via HELP and SUPPORT iets probeerd op te zoeken wordt er ook geprobeerd om een internet verbinding te maken.

Thanks voor de tips… Ik denk dat bij mij een probleem is met Wish. Elke keer als ik met Wish ga inbellen wordt de verbinding binnen 5 seconden weer verbroken. Bel ik in met Wanadoo is er geen enkel probleem :confused:

Ik zal weer eens gaan ‘pielen’ :smiley:

Hmm als ik ‘Generic Host Process for Win32 Services’ blokkeer met ZoneAlarm kan ik geen verbinding meer maken met internet :confused: Weird…

flikker die Zonelabs eraf en gebruik Norton Symantec Firewal en/of Virus 2002 , geoptimaliseerd voor XP.

Geeft beste resultaat …

Sja is misschien een goed idee… Valt me op dat er wel meer proggies zijn die nog niet helemaal lekker werken in XP.

Vaak zijn deze progjes ook nog niet bedoeld voor XP hè! En bovendien is XP er net dus zal er ook in de andere applicaties die voor XP bedoeld zijn heus nog hier en daar wel een buggie in zitten!

Heheh inderdaad… We zullen maar zeggen : “Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken” :wink:

Originally posted by PerfectPrintout
[B]flikker die Zonelabs eraf en gebruik Norton Symantec Firewal en/of Virus 2002 , geoptimaliseerd voor XP.

Geeft beste resultaat … [/B]

Gemakkelijk gezegd NAV2002 is nog niet (optimaal) geschikt voor XP

Gamefreak natuurlijk heb je al ondervonden dat je min 3 tekens moet ingeven bij de search daarom vind je niets terug onder XP
Check ook even bij je IE properties tablad connections of er inbelverbinding aangevinkt staat of connect over LAN. Voor u zou dat dus inbelverbinding moeten zijn.

Correctie Norton/Symantec FIREWAL/VIRUS is wel degelijk geschikt voor XP

http://www.symantec.com/consumer_products/home-is.html

Originally posted by PerfectPrintout
Correctie Norton/Symantec FIREWAL/VIRUS is wel degelijk geschikt voor XP

Ik heb idd Norton System Works 2002 & NAntiVirus 2002 vroolijck draaien op mijn WinXP Pro… TOPPIE!