[Windows XP] Vreemd probleem

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn vriendin heeft bij haar thuis een Engelstalige Windows XP Home Edition. Die werd zo bijgeleverd door de fabrikant. Nu wilde zij graag de Nederlandse versie, om makkelijker te kunnen werken. Ik dacht bij mezelf piece of cake. Gewoon even met mijn Nederlandstalige versie langs gaan, installeren met haar product key en klaar is kees. Niet dus! Blijkbaar lukt dat niet en zijn er voor elke taal verschillende keys. Ik vind dit onrechtvaardig. Zij heeft een originele cd en vooral een officiële sleutel. Waarom kan ik dan gewoon geen andere versie installeren?! Nu vroeg ik mij af of iemand hier raad mee weet. Zou het misschien helpen om eens naar de klantendienst van Microsoft te bellen?

Bvd

Toevallig heb ik hier vorige week precies hetzelfde probleem gehad. Wij hebben nieuwe computers op ons werk gekregen en deze draaien allemaal met Windows XP Pro Engels. Een bestaande laptop heeft echter Windows XP Pro Nederlands erop staan. Ik dacht ook, dat wisselen we zo om. Niet dus! Ik heb Microsoft gebeld en verschillende andere bedrijven en als je een andere versie van Windows wilt hebben ben je verplicht om deze opnieuw aan te schaffen! Complete onzin maar niets aan te doen. Dit komt door de mooie monopolie positie die Microsoft heeft :frowning:

Bedankt G@M3FR3@K, misschien zal ik maar eens een consumentenorganisatie contacteren.

Ik ben bang dat je geen schijn van kans maakt.

Ten eerste is het sowieso al moeilijk om iets van MS gedaan te krijgen en als ze zich echt bedreigd voelen dan komt er toch een arsenaal advocaten op je af.

Ze zouden zelfs kunnen beargumenteren waarom je een aparte Nederlandstalige versie moet kopen: het vertalen naar het Nederlands kost tijd/geld en de ondersteuning in Nederland moet ook gefinancierd worden. DIt is weer een ander potje dan het potje waar van Amerikaanse van “leven”.

Ik zou je het niet kwalijk kunnen nemen als je een illegale versie ging draaien. Het is dat mijn XP licentie mij geschonken is, anders had ik of geen XP of…

Mjah eigenlijk is het wel logisch, ze heeft immers een licentie om XP-engels te draaien en niet XP-nederlands. Het zijn 2 verschillende versies.
Wel lullig uiteraard, maar er zijn natuurlijk wel oplossingen voor te bedenken. (je kan bv een nl versie extra aanschaffen, om maar even wat tussen neus & lippen te noemen ;))

Een language pack is handiger en goedkoper

Is het niet zo dat deze maar beperkt beschikbaar zijn? Voor zover ik geinformeerd ben (door een ex-MS medewerker trouwens) zouden deze language packs alleen aan gebruikers van corporate versies (legale gebruikers ;)) aangeboden worden.

Ik hoop echter dat ik het mis heb :slight_smile:

Je zou ervan verschieten hoe moeilijk dat gaat met de Nederlandse versie. :wink: Ik ga eens nagaan of er geen mensen met het omgekeerde probleem zitten en willen ruilen ofzo. Of is dat ook al niet mogelijk door die stomme productactivatie? :frowning: