Windows XP start niet meer goed door

vbimport

sinds een week start mijn systeem niet meer goed door, normaal gesproken als ik hem opstart start hij ook gewoon door, maar ik heb waarschijnlijk iets gedaan waardoor er iets niet helemaal lekker zit.

Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven

IK start dus de pc op en alles gaat nog net zo snel, dan zie je het buroblad en dan zie je meestal rechtsonderin altijd de programma’s die ingeladen worden (die kleine icoontjes)

Het probleem is dat die pas na een minuut ingeladen worden en dan ook pas het opstart geluid hoorbaar is van windows xp.

ik zie dus wel al het buroblad maar kan niks doen voordat alles ingeladen is.
Want als ik probeer om wat te doen dan reageerd de pc gewoon niet voordat alles ingeladen is.

Klinkt natuurlijk heel logisch maar wat zou het kunnen zijn ?

Ik kan hier wel honderd redenen voor verzinnen (nja dat is wellicht wat overdreven, maar bij wijze van… ;))…

Ik gok er echter op dat er een programma als service wordt geladen, die om de een of andere reden een idle periode van een minuut heeft (wellicht een netwerk/internet service die zoekt naar een bepaalde server?).

Kijk eens via msconfig (start -> uitvoeren -> msconfig) welke services geladen worden, en of hier iets vreemd bijzit.

Kijk meteen eventjes bij je startup, of daar iets vreemds te bekennen is.

Wat je beschrijft heb ik vaker gezien bij de wat tragere pc’s <1Ghz pc’s met (relatief) weinig geheugen. Waarom en hoe weet ik niet maar ik weet zeker dat je niet de enigste bent met het probleem. Een reden waardoor het zou kunnen is misschien omdat je Norton Systemworks geinstalleerd hebt, tenminste dat was bij mij zo.

Het probleem is al opgelost, voor degene die het probleem herkennen en daar ook last van hebben moeten de volgende tread maar even doorlezen : http://gathering.tweakers…message/17572986#17572986

Daar staat het probleem vermeld, voor mij was het voldoende om update Q815411 te verwijderen

Ja mensen het gaat hier dus over een update die je van de windows update site haalt, microsoft weet dat dit probleem zich voor kan doen zie hier :http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;815411 (Engelstalig)

Die update verwijderen kan absoluut geen kwaad, bij mij werkt alles nu weer top ! :cool:

Offtopic

Originally posted by theunbeatable
ik weet zeker dat je niet de enigste bent met het probleem.

het is enige en niet enigste (toch?).

Originally posted by Namoh
[B]Offtopic

het is enige en niet enigste (toch?). [/B]
[OFF-TOPIC]
Ja dat klopt. :wink:
[/OFF-TOPIC]