Windows XP installeren of niet?

vbimport

Ok, here’s the deal :slight_smile:

Ik heb een packard bell 6500 RW ofzo, met een intel pentium 3 processor @ 500 MhZ. Hierin zit 32 mb ram, een voodoo 3 2000 8 mb.

Zijn er verder nog dingen die er toe doen?

Maar goed: Ik heb nou dus Windows (en office) XP hier liggen. Mijn grote dilemma is nu of ik het zal installeren of niet? Ik moet alles weer opnieuw downloaden, chello weer aan de praat zien te krijgen etc.
Al met al zie ik er dus niet zoveel heil in, maar zijn er enorm grote voordelen zoals stabieler, sneller etc?

Je kunt een dual boot systeem maken. Dan maak je een aparte partitie waar je dan Windows XP opzet. Als het dan niet bevalt dan verwijder je die partitie en dan heb je ook niet van die grote problemen.

Dit heb ik alleen van horen zeggen dus…

Veel software doet het niet goed, zoals rewriter software. Als ik jou was zou ik wachten op de final release en het voorlopig te houden bij Windows 2000 en windows Me.

installeer het als je je comp. niet gebruikt… :wink:

Ik had geen XP gaan installeren mt alleen 32 mb aan RAM. Mircosoft zegt dat je alleen al 64 nodig heb maar 128 is toch aanbevolen. En Windows 2000 s het zelfde geval. Dus ik had als ik jouw was of nieuw geheugen gaan installeren of bij windows 9x teblijven.

Ik ga nooit xp installen, als je een hotmail acc MOET hebben on MSNexplorer te gebruiken… nee daar doe ik niet aan mee. Ik heb 98se & 2k. Werkt prettig genoeg. Hierna ga ik over op NT.

Xp ?

liever niet…

het is een “blij” OS … heel erg blij

lees eens http://grc.com/dos/winxp.htm

XP met 32 mb ram??
uhm … koop eerst maar ffies 128 erbij ofzo … mem prijzen zijn toch heel erg l a a g …

Ik heb er alleen nog maar positive berichten over gehoor dusuh Installeren dan maar !!!

mzl Coen:)

weet iemand trouwens al wanneer de 64-bits versie uitkomt?

gewoon installeren (op een 2e primaire partitie, gebruik PQMagic en Bootmagic). Chello wordt "vanzelf"geinstalleerd, in ieder geval de netwerkdrivers en TCPIP zodat je internet direct werkt. Je mail account moet je wel ff opnieuw configureren.

Heb zelf build 2485 draaien, alles (inclusief spellen) lijkt prima te werken.

ennuh bukzer : Ik ga nooit xp installen, als je een hotmail acc MOET hebben on MSNexplorer te gebruiken… nee daar doe ik niet aan mee. Ik heb 98se & 2k. Werkt prettig genoeg. Hierna ga ik over op NT.

Xp IS NT versie 5.1 terwijl windows 2000 al NT versie 5.0 is !!!

:stuck_out_tongue: Eric

ook ik ben tevreden met windows xp build2486. hij ziet er mooi uit, werkt prettig en heeft diverse bruikbare toepassingen die win 2000 of me nog niet hebben. Natuurlijk is het wel zo dat xp nog in de beta periode zit, dus je weet dat er nog bugs inzitten als je het installeerd.
Bij het installeren van xp heb ik geen enkele driver hoeven te installeren ook dat vind ik toch wel erg fijn. Zelfs mijn philips vesta webcam waar ik onder me en win2000 veel problemen meehad met installeren heeft hij meegeinstalleerd bij de installatie. Is het niet geweldig?

mijn systeem bestaat uit het volgende: amd 1000 mhz, 196 intern, nvidia geforce2 mx, plextor 8/4/32.

Als je besluit om te installeren maak dan wel een dualboot en koop zeker meer geheugen.

Dan je vraag over office xp. Ik installeer hem niet standaard op mijn pc omdat ik vind dat er maar heel erg weinig verschil zit in office 2000.

gr. Ed