Ben gister druk in de weer geweest om winXP te instaleren. Had daarvoor eerst mn WinME partitie geformateerd… blijkt dat winXP setup niet vanuit DOS kan geinstalleerd worden.
Vervolgens Win98 geinstalleerd en winXP proberen daarover heen te krijgen (in het menu de optie die niet als “recommended” staat aangegeven, want ik wil dat XP alles ‘vervangt’ van W98 en een drive kunnen kiezen) alles gaat OK tot dat de PC herstart moet worden (om daarna weer verder te gaan met de instalatie), ik krijg dan een scherm waaruit je kan kiezen uit de “oude” windows versie of Windows XP Proffesional (kiest binnen 5 sec. XP) vervolgens worden wat bestanden geladen ( na F6 voor SCSI/RAID etc. en F2 voor rescue oid), mn scherm gaat op zwart of er verschiint een blauw scherm met windows setup onderstreept in de linker bovenhoek, CDrom speler gaat draaien… maar daarna helemaal niks.
Okay ik vervolgens weer de partitie opgeschoond en weer opnieuw W98 erop gezet, vervolgens XP installeren met de “Update” optie. Het verhaal is ongeveer hetzelfde alleen nu kan ik na het kiezen van met welke windows ik wil opstarten niet meer op F2 drukken voor rescue opties oid. (niet dat ik dat nodig had ofzo) ook verschijnt er dan onder in mn beeld scherm een grijs geblokte balk die geladen wordt… waarna WinXp zou moeten verder gaan met instaleren.
Andere optie die ik heb geprobeerd is een “legale 180 dagen trial” versie van XP (RC1) te instaleren maar daar het zelfde weer…
wat doe ik verkeerd of moet ik iets instellen oid of hoe precies installeer je XP??? Of zou het liggen aan de registratie code(s) waarvan ik er meerdere heb geprobeerd??
mijn systeem:
athlon TB 1400
2x 20 GB HD
MSI K7T moederbord
128+64 MB geheugen
ASUS 7100 videokaart 32 MB
CD rom 24x
De versie van winXP profesional is volgens mij de ‘final’