Windows XP installatie stopt na herstarten pc

Ik heb Windows XP NL. Prof. volledig willen installeren op de eerste fat-32 partitie. Het installeren gaat goed d.m.v. het booten vanaf de cd. Nadat de pc voor de eerste keer wil gaan herstarten om alles te gaan configureren krijg ik het welkomsbeeld van Windows XP in beeld en vervolgens doet de pc niets meer… na meer dan 20 min. te hebben gewacht.

Wat gaat er mis bij mij? Detecteerd windows dan iets waar hij gaan raad mee weet? Een usb-apparaat bijv.? Ik heb dus alles maar weer terug gezet met GHost (Win98SE).

Wie heeft een goede oplossing of tip?
:mad:

Heb zo’n zelfde probleem gehad met de installatie van XP… het bleek uiteindelijk dat mn ASUS videoplank de boosdoender was.

Oplossing… haal je videokaart eruit en zet er ff een oude voor in de plaats (ik had een S3 Virge gebruikt, 2/4 MB)…
Nu na het herstarten loopt de installatie gewoon lekker door (althans dat was bij mij het geval)…

Maar lees anders ff het hele verhaal door, dit is hier te vinden, hopelijk heb je er wat aan…!!

mazzl

FF alle exotische hardware uit je pc plukken en nog een keer proberen!

stomme vraag he, maar heb je in de bios dat ding wel weer terug gezet op booten vanaf de hd??

:eek: Ik heb inderdaad in de bios teruggezet dat de pc vanaf de HD weer moest booten… terechte opmerking! Verder heb ik als videokaart: die oude 3dfx Banchee kaart (16 mb.) dit voldeed me altijd maar ik begin nu toch de kriebels te krijgen om op de beurs in Utrecht een nieuwe videokaart aan te schaffen… Een Geforce 200 of 400 bijv. Maar goed het ging over die setupprobleem van Windows XP. Ik heb trouwens al ergens gelezen dat windows XP moeite had met voodoo en/of 3dfx kaarten dus kan het mischien wel zijn… Ik zal van het weekend eens een andere videokaart instoppen en dan alle overbodige hardware eruitgooien… eens kijken of hij dan de setup wel doorloopt. Bedankt trouwens voor de reakties!

Ik ben er inmiddels acher wat het is… Ik kwam ook op het idee om hem er maar eens als upgrade erop te zetten. Zo gezegd zo gedaan… Tijdens de installlatie zei windows dat 'ie bepaalde bestanden niet op de harde schijf kon zetten… Dus toen was de conclusie al snel getrokken… De cd is er dan toch de oorzaak van dat ik windows xp niet erop kon zetten… Hij zal waarschijnlijk hierdoor op blijven hangen… Ik moet hem trouwens nog installeren! Dat doe ik pas nadat ik ben bijgekomen van al deze frustraties! Gadverdamme wat is het klote als je erachter komt dat dit de oorzaak is. Nou ja goed sluit deze tread maar en hoop van zegen dat het dan met die nieuwe cd wel lukt!

Greetings from here!