Windows XP + Geforce 2 MX400

Ik zit hier met een serieus probleem. Ik heb nu al 2 Geforce 2 kaarten gehad en allebei hadden ze EXACT het zelfde probleem.

Eerst ff mijn systeem:

AMD TB 1400
512MB SDRAM
4x 40gb + 1x 30gb + 1x 27gb
Sblive PCI
SB128 PCI
ATA100 Controller
SONY fikker en een toshiba DVD
En dan natuurlijk die Geforce 2 MX400 AGP

Dit probleem doet zich voor:

Ik zet de kaart erin boot winXP Prof NL daarna die vind de kaart en installeert de standaard Windows XP meegeleverde driver. Tot dusver alles OK.

Maar nu komt het probleem. Als ik nu bepaalde spellen ga draaien (Alice, Quake3 enz.) heb ik en niet echt een denderende performance maar toch speelbaar, maar als ik dan gewoon ga spelen krijge ik allemaal van die glitches in de textures van de muren en vloeren.

Omdat op te lossen zeggen jullie nu vast installeer de laatste Detonator drivers.

Dat heb ik dus geprobeerd en de installatie loopt vlekkeloos, maar als ik dan een game daarna ga doen of zelfs als ik DXdiag draai en mijn D3d of Ddraw ga testen klapt mijn monitor op standby zodra dattie iets op Full-screen moet doen en dit ligt niet aan de Refreshrate dattie te hoog staat ofzo.

Nu had ik gister een andere kaart geinstalleerd met de Detonator XP drivers en dat ging prima,het gamen en windows en video TOT OP het moment dat men WindowsXP vast liep :frowning: (zie daar Bill het kan dus nog steeds) en echt vast dus ook geen CTRL+ALT+DLT meer en daarna na een seconde of 20 gewoon uit zichzelf rebootuh.

Daarna kwam ie met de melding dat het stuurprogramma van de videoplank de instabiliteit had veroorzaakt van het systeem. Ik had nog zoiets van: fuck this gewoon verder en ff een nieuwere driver installuh en het is over. Maar nee hoor, nu ik dat gedaan heb ben ik weer trug bij af, dus alles wat op fullscreen moet = monitor op standby en systeem crasht nog steeds.

Als ik gewoon de XP driver weer trugzet doettie ut wel gewoon zowel fullscreen als window maar dan heb ik die glitches weer. Directx is ook al weer een keertje geinstalled ligt het ook niet aan.

Dit probleem doet zich bij mij voor zowel met een Installatie van WINXP prof UK/US en de NL versie.

Wie kan me hiermee helpen.

Kijk, dat heb ik nu ook! met die Nvidia drivers!! en mijn ASUS V7100 Pro MX-400 64 MB!!! Pets, monitor stand-by bij een aantal spellen, heel irritant. De asus drivers voor windows 2000 werken niet, dan wil windows niet opstarten!! Zeer irritant! Iemand een oplossing??

BVD
ZKHbaldo

Ik heb de oplossing gevonden (althans voor mij werkt het)

Ga naar www.guru3d.com en download daar de Detonator 22.80 drivers gedateerd van 11/6/01 en DIE doen het bij mij prima nu.

Ik hoop hiermee meerdere mensen te hebben geholpen

Euhm correctie was iets te voorbarig
Games = OK :stuck_out_tongue:
Windows = again lock ups :mad:

Damnit i d8 dat ie ut dee :stuck_out_tongue: :mad:

Eeejjj hij doet het, bedankt!

Hee vriend probeer ook ff nog een oplossing voor mij te vinden please

bij mij crasht tie namelijk nog geregeld

Dat probleem heb ik dus niet! Vaag dat ie bij jou steeds crasht… Ik heb ook een TB1400 met een GF2mx-400, wat voor mobo heb je? Mijn mobo is een MSI KT266 Pro, die heb jij niet, zie ik aan je SDRam, welk mobo heb jij? mischien dat het daar aan ligt, een bios update is misschien nodig? Je kunt het altijd proberen!

ZKHbaldo

Oh ja, en heb je je videokaart misschien ge-OC’ed? Zo ja, zet dat eens terug, zijn je temperaturen misschien te hoog in je kast? Ik noem maar wat op, ik zou zo ook niet weten waar het aan kan liggen, misschien is het een van de dingen die ik op heb genoemd.

ZKHbaldo

Ik heb dat probleem zo min of meer ook… ik kom wel terug in windows maar daar is dan ook alles mee gezegd… knap irritant is dat… ff de nieuwe (uitgelekte?) drivers proberen…

Ik heb dus de nieuwe uitgelekte drivers geprobeerd maar grom grom het werkt dus nog steeds NIET :frowning: :frowning: :frowning: