Windows xp en internet delen Expertise gevraagd

vbimport

ok, ik heb internet gedeeld via win xp(heb ik op de eerste computer staan) enne nu was mijn vraag toern ik hem nog met win 98 had gedeeld had ik zo’n programatje ICS CONFIGURATION MAPPING die mij in staat stelde om op de 2e computer ook bestanden te verzenden en ontvangen met msn messenger, maar nu doet dat proggy het niet omdat win xp op een andere manier het internet deeld, wie weet hoe ik het zo kan krijgen dat ik wel bestanden kan ontvangen en versturen.

???

Help

My Network Places / Local Area Connection / Properties / Advanced.

dan zul je 3 check boxjes zien, kies welke je wil… Met “settings” kan je nog meer opties checken

misschien is ut nodig om een diskette te maken voor je client pc, en hopla klaar is bassie

kijk dat bedoelde ik dus niet, internet delen is een piece of cake. Het enige wat ik wilde weten is omdat ik internet deel kan ik op de tweede computer(degene die indirect is verbonden) met bijvoorbeeld msn messenger geen bestanden verzenden en ontvangen(vooral ontvangen) met icq is het hetzelfde probleem, dit omdat windows op de een of andere manier juist die poorten in beslag neemt om te comuniceren met de 1e computer(internet delen).
dat ics configuration mapping proggy was een proggy om bepaalde proggy’s zoals msn messenger andere vrije poorten te laten gebruiken zodat ik weer gewoon bestanden kan zenden ontangen. Maar aangezien win xp op een iets andere manier internet deeld(weet niet hoe, maar dat proggy zegt dat internet deling niet aanstaat) kan ik het proggy niet runnen en blijven mijn poorten in gebruik. :frowning:

daarom vroeg ik ook om een exper die mij kan uitleggen hoe ik dit probleem op kan lossen. er zullen vast wel een paar goede netwerk beheerders onder jullie zijn en anders een paar beunhazen die het ook kunnen :slight_smile:

Dit gebruiken

en hij werkt met icq

zie maar da ge geen schijven shared zonder firewall en pass > netbios en ge zijt binne ( weet ni hoe het met win xp zit maar met de andere is het toch zo )