Windows XP en Alcatel Speedtouch USB modem :-(

vbimport

Ik draai Windows XP Professional NL. Ik heb een mxstream internet verbinding. Elke keer als ik download met Grokster en ik ga dan surfen, dan gaat mijn snelheid naar 0 en kan ik nix meer op internet. ALs ik dan opnieuw verbinding probeer te maken gaat dat niet. Ik moet dan de pc opnieuw opstarten. Ik kan dus beide dingen NIET tegelijk doen. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Alvast bedankt

Probeer dit eens
Als je geen Router hebt doe je dit je gaat naar de Dosbox en typt daar ipconfig /renew op deze manier haalt die het ipadres op en zou het moeten werken heb je wel een Router moet je via je browser naar de Router gaan en daar het (externe) ipadres vernieuwen.
Groetjes

ik heb identiek hetzelfde probleem gehad met dezelfde modem, ik moest soms tot 10x opnieuw opstarten per avond.

bij mij waren er 2 problemen:
-mijn modem kreeg niet genoeg voeding dus ik heb hem op een zelfvoedende hub gezet
-er zijn sinds kort speciale drivers voor de modem voor XP

door deze 2 dingen te doen zijn mijn problemen opgelost.

bij mij was het ook zo dat wanneer ik niet direct inbelde na het opstarten dan kon ik ook niet inbellen, ook was het zo dat wanneer ik zelf mijn verbinding verbrak ik niet meer op het net geraakte zonder opnieuw op te starten (misschien herken je dit??)

Originally posted by snowie
[B]ik heb identiek hetzelfde probleem gehad met dezelfde modem, ik moest soms tot 10x opnieuw opstarten per avond.

bij mij waren er 2 problemen:
-mijn modem kreeg niet genoeg voeding dus ik heb hem op een zelfvoedende hub gezet
-er zijn sinds kort speciale drivers voor de modem voor XP

door deze 2 dingen te doen zijn mijn problemen opgelost.

bij mij was het ook zo dat wanneer ik niet direct inbelde na het opstarten dan kon ik ook niet inbellen, ook was het zo dat wanneer ik zelf mijn verbinding verbrak ik niet meer op het net geraakte zonder opnieuw op te starten (misschien herken je dit??) [/B]

Ben net nog ergens achtergekomen. Als ik naar een forum surf…dus bijvoorbeeld Fok! Dan kan ik een topic openen, en daarna doet ie weer nix. Dan moet ik weer opnieuw opstarten. Ik heb al de nieuwe drivers, en ik word er nu een beetje moedeloos van, want ik wil gewoon fatsoenlijk gebruik kunnen maken van die verbinding en idd niet 10 of meer x per avond rebooten… :mad:

Zo’n soort probleem heb ik dus ook met een ISDN USB modem. Waar ik dus achter ben gekomen is dat de USB soms gewoon uitvalt. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn geluidskaart en netwerkkaart ook op de zelfde IRQ zitten. (Om de één of andere reden kan ik dit niet veranderen in win 2000 dus als iemand nog ideeën heeft, kom maar op). Dus dan weet je wat je kan proberen.

Neefje@work

Zie ook de reply van Snowie. Klopt als een bus

D’r is niet voldoende voedingsspanning voor alle USB apparaten. Schaf je een usb-hub met voeding aan (makkelijk praten. Ik weet het) en je bent van alle problemen af!

Toevallig ook nog een Asus P2B-moederbord? Deze heeft sowieso een te lage spanning voor een correcte USB-herkenning.