Windows Xp en ADSL?

vbimport

Wie heeft er ervaring met mxstream en windows XP?

ik krijg het geheel niet aan de praat, de software installeert wel, ADSL modem initialiseert ook, maar ik kan geen verbinding maken.

Niet via dial-up en ook niet via een “vaste” connectie.

alvast bedankt

Grtz

Dit is eigenlijk iets wat ik ook wel zou willen weten voor ik Win XP op mijn computertje installeer!

Ik heb het al goed zien lopen op een pc met XP RC1 en ADSL…
totaal geen probleem!
Dus het is gewoon mogelijk…

Ja maar hoe werkt het dan ???

Ik kom er ook niet uit

Bij mij alles prima, maar jij hebt denk ik de USB modem… ik doe het met een netwerkkaartje via een hub.

hangt uiteraard vanaf welke modem je hebt indien je een usbmodem hebt gebruik dan de soft die je kan vinden op de site van je provider of hier als je een andere modem gebruikt (geen usb dus) moet je geen aparte software hebben deze zit ingebakken in win xp.

vb. Voor ethernetmodem ga naar configuratie scherm netwerkverbindingen, netwerkverbindigen weergeven, selecteer je ethernetkaart waar je modem met verbonden is, selecteer nieuwe netwerkverbinding volg de wizard. (kan een beetje verschillen heb hier geen xp dus doe het uit mijn hoofd)

draait hier ook als een speer adsl met win-xp-pro…:cool:

Ik heb dan geen MxStream maar Cistron maar het werkt perfect! Ik heb overigens geen standaard ADSL modem!

Ik heb Mxstream basic met Ethernet modem op XP draaien, en dat werkt goed hoor!

Het probleem was dat je niet (zoals bij de andere windows versie’s) een IP moet invoeren, maar hem automatisch moet laten zoeken.

Dat was bij mij het probleem waardoor hij het in het (prille) begin het niet deed.

Suc6

Ik denk dat het probleem bij mij is dat ik de hoofdkabel van de telefoon nog niet gevonden heb dus dan kan die ook geen verbinding maken of is dit fout ???

Alvast bedankt

Ik heb ook Windows XP met ADSL (USB Speed Modem) en geen probleem. Ik heb wel de laatste drivers gedowned omdat het eerst niet zo lekker werkte. Ook heb ik nieuwe VIA drivers geinstalleerd voor beter USB support (soms viel de modem uit omdat de USB poort te weinig stroom leverde). Alles werkt nu als een trein…

Originally posted by Sorcerer
Ik heb dan geen MxStream maar Cistron maar het werkt perfect! Ik heb overigens geen standaard ADSL modem!

geen standaard modem??? wat dan wel een hologram dat verbinding maakt met internet? :confused: :confused: :confused:

Nee de meeste mensen hebben een alcatel of ander standaard mxstream modem. Ik heb zelf een ADSL modem gekocht (uit Amerika) zodat de ISP’s in Nederland geen voorgeprogrameerde bengrensde modem leverden! Verder is het ook meteen een router!

[offtopic]
haha nu leer ik weer wat de begrensing zit dus in de modem. Heb zelf een alcatel speedtouch ethernet modem. Is deze modem ook begrensd zo ja hoe smijt ik die eraf. Zijn er nadelen aan verbonden bij het verwijderen van de begrenzing??

[on topic]
Blijkbaar is er 1 type usbmodem die niet door winxp ondersteunt word, dus waar geen drivers voor zijn. Ga nog eens navragen welk type het juist is maar hopelijk voor u heb jij één van de andere types

klik hier op:

En dan typ je in: “Alcatel modem hack”

Dat vindt ik heel leuk en aardig maar de sites van de hack zijn down weet of heeft iemand nog een andere ???

GRTZ

die hack heb je niet nodig voor het goed werken van je modem
je moet bij die ethernet versie ff op letten dat je dat PC1 niet achter het ip nummer zet anders werkt het niet.
je moet ff een VPN maken die linkt naar de netwerkkaart.
dan zou het moeten werken

hai die hai,

Mxstream-USB-modem gebruiken met Windows XP