Windows xp dual boot wissen

vbimport

Ik heb een tijdje met W98se en W XP Pro gewerkt.

Nu heb ik W Xp Pro er af gesmeten maar als ik de computer opstart krijg ik nog altijd dat dual boot menu.

Weet er soms iemand hoe ik dat menu kan verwijderen???

Start de pc op met een Windows 98 SE bootflop en geef vanaf de flop het commando sys c:
Daarna kun je de pc weer normaal opstarten.
Het bestand boot.ini, ntldr, detect.com en bootsect.dos in de root kun je daarna verwijderen. Deze zijn geinstalleerd door windows XP.:slight_smile:

Bedankt, het is perfect gelukt met je aanwijzingen

deze oplossing had ik enkele jaren geleden met de beta van win2000 ook wel kunnen gebruiken (ik heb toen uiteindelijk format c: gedaan)

Originally posted by Mastakilla
deze oplossing had ik enkele jaren geleden met de beta van win2000 ook wel kunnen gebruiken (ik heb toen uiteindelijk format c: gedaan)

Ach ja, heb je je de uurtjes daarna tenminste nie verveeld! :stuck_out_tongue:

En als je Windows Me draait start je de pc op met een bootflop (Windows 98 of Windowms Me). Ga vervolgens naar c:\windows\command en type daar het commando sys c: in.
Dan worden de opstartbestanden van Wndows Me geinstalleerd.

Ik wil zelf ook een dualboot wissen. Ik zal ff een uitlegje geven:
Op C:\ draait bij mij Windows ME. Heb nu laatst op D:\ Windows 2000 gezet. Die bevalt me vele malen beter dan Win ME, dat ik ME nu wil verwijderen, en dat de pc standaard vanaf D:\ boot.

Ik wil eventueel van de 2 partities weer 1 maken, zodat er nog maar 1 partitie overblijft waar Win2k dan op draait.

Wat het prob is is dat je boot.ini, waar beide os-en van booten dus, op C: staat!
Kijk, dis mijn boot.ini:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT=“Microsoft Windows 2000 Professional” /fastdetect
C:=“Microsoft Windows”

Om er voor te zorgen dat Windows 2000 standaard wordt opgestart zonder bootmenu ga dan naar My Computer -> rechtsklik naar system properties -> advanced -> startup and recovery -> default operating system = windows 2000 en haal het vinkje weg bij "display list of operating systems.
Je computer start dan voortaan in windows 2000 op.

Heel duidelijk crest, bedankt ! :slight_smile:

Originally posted by crest
Om er voor te zorgen dat Windows 2000 standaard wordt opgestart zonder bootmenu ga dan naar My Computer -> rechtsklik naar system properties -> advanced -> startup and recovery -> default operating system = windows 2000 en haal het vinkje weg bij "display list of operating systems.
Je computer start dan voortaan in windows 2000 op.

Maar dan past ie toch nie de boot.ini aan ofwel?!
Dus als je dan C: zou formatten doet ie niks meer!

Ik ga ff wat backups maken, en dan maar uitproberen…

Bedankt crest!!

Originally posted by Joker007
[B]Ik ga ff wat backups maken, en dan maar uitproberen…

Bedankt crest!! [/B]

Zet die boot.ini ff vast op een diskette zodat je die zo naar je C kan zetten! Heeft mijook al meerdere malen geholpen! :wink: