Windows XP devilsown weeral

vbimport

Ik heb een probleem.

momenteel gebruik ik W98SE
Ik heb gisteren de iso van Windows XP (van devilsown met serial en zonder aktivering)gedownload.

Vandaag wou ik het installeren maar iedere keer als hij in de helft komt van de installatie geeft ie een foutmelding “regel 0 policy.man” in een of andere dll klopt niet of zoiets.

dit klinkt misschien dom maar doe ik het goed.

Ik installeer het vanuit W98 en installeer het op dezelfde partitie waarbij ik aangeef dat ie W98 mag wissen.

Kan er heel misschien iemand me stap voor stap uitleggen wat de beste manier is om windows XP te installeren??

Ik zou het graag op c: hebben en als enig operating system gebruiken.

Ik ben niet bang om iets uit te proberen omdat ik toch een ghost image heb van mijn W98.

hopelijk kan er me iemand helen :frowning:

ik heb geen ervaring met win XP maar de beste manier om een os te installen is op een cleane schijf, dus vers geformateerd. En vervolgens booten van de cdrom oftewel opstart disks aanmaken op voorhand, zoals met win2k (denk ik :wink: )
dus een verse installatie op een volledig leeg systeem is altijd de beste optie.

grtzz
poorhaas

Zo deed ik het …

1… Maak een boot diskkette … ( inclusief FORMAT.EXE en SMARTDRV.EXE ) en met cdrom ondersteuning ( Gebruik zelf een ME Bootdisk )

2… Boot je kompjetur vanaf diskkette.

3… Formateer de C harde schijf.

4… Type A:SMARTDRV.EXE ( enter )

5…Benader de CDROM waar je XP opstaat en ga in de I386 directory , type WINNT.EXE ( enter ) en volg de instructies op je scherm.

Als alles goed is gegaan heb je XP op een clean systeem geinstalleerd.

Suc6

Originally posted by PerfectPrintout
[B]Zo deed ik het …

1… Maak een boot diskkette … ( inclusief FORMAT.EXE en SMARTDRV.EXE ) en met cdrom ondersteuning ( Gebruik zelf een ME Bootdisk )

2… Boot je kompjetur vanaf diskkette.

3… Formateer de C harde schijf.

4… Type A:SMARTDRV.EXE ( enter )

5…Benader de CDROM waar je XP opstaat en ga in de I386 directory , type WINNT.EXE ( enter ) en volg de instructies op je scherm.

Als alles goed is gegaan heb je XP op een clean systeem geinstalleerd.

Suc6 [/B]

kzal het direct proberen, klaat wel iets weten ofdat het gelukt is.
Bedankt

Ik heb precies gedaan wat je gezegd hebt maar ik krijg nog steeds dezelfde fout. (kheb het opgeschreven)

manifest parse error:invalid at the top level of the document

SXS.DLL:syntax error in manifest or policy file"c:\WIN_NT$ ~LS\I386>asms\6000\MSFT\windows\common\controls.man" on line 0

setup cannot procede.

heeft er iemand misschien dit bestand voor mij? controls.man
het staat op de cd in"*:\I386\ASMS\6000\MSFT\WINDOWS\COMMON\CONTROLS

of cd misschien slecht gebrand??
kweet het niet meer :frowning:

Als je em goed gefikt hebt is ie al Bootable en dan hoef je alleen maar ff in je bios in te stellen dat ie eerst de cdrom checked als bootable thing…en dan pakt ie de cd en gaaan…je kan in de installatie aangeven of je de schijf wil formateren dan!

Dan ben ik bang dat er toch iets fout is gegaan bij het branden of unrarren van je XP.

Ben er ook bang voor

het is gelukt
op dit moment ben ik aan het surfen met windows XP

de cd was slecht gebrand.

tis nu wel ff zoeken om alles juist te installeren,

bedankt iedereen

Originally posted by snowie
[B]het is gelukt
op dit moment ben ik aan het surfen met windows XP

de cd was slecht gebrand.

tis nu wel ff zoeken om alles juist te installeren,

bedankt iedereen [/B]