Windows xp coderings probleem!

Heb het volgende probleem…Heb diverse mappen gecodeerd (onder windowsxp) en vervolgens mijn xp installatie verwijderd en vervangen door een verse instalatie.

Op deze nieuwe installatie van xp kan ik mijn gecodeerde mappen niet meer openen( niet voldoende rechten), ben ik nu de lul of maak ik nog een kansje .

Originally posted by Brinta
[B]Heb het volgende probleem…Heb diverse mappen gecodeerd (onder windowsxp) en vervolgens mijn xp installatie verwijderd en vervangen door een verse instalatie.

Op deze nieuwe installatie van xp kan ik mijn gecodeerde mappen niet meer openen( niet voldoende rechten), ben ik nu de lul of maak ik nog een kansje . [/B]
Dit komt omdat je een andere SID hebt gekregen bij een nieuwe installatie. Die komt niet meer overeen met de MAP die je in de vorige installatie had met Windows XP.

Ga naar de desbetreffende folder en klik eens met je rechtermuisknop op de map en selecteer dan eigenschappen. Ga dan naar het tabblad beveiligingen en druk op geavanceerd. Ga dan naar het tabblad eigenaar en selecteer je eigen USERID of nog beter de Administrator groep en zet een vinkje bij Eigenaar van Subcontainers en objecten vervangen. Druk op toepassen en probeer nou nog eens die MAP te raadplegen?

Nee, dit werkt helaas niet (niet genoeg rechten…foutcode 5). Heb zón vermoeden dat het hopeloos is.

Er is een zeeeer moeilijke workaround met certificates heb ik ooit een Microsoft techneut horen zeggen , maar dat was met Windows 2000 , of dat in XP ook werkt , weet ik niet.

Hier is een kleine uitleg van wat workarounds , maar het is niet makkelijk te realiseren.