Windows xp aktiverings probleem

Na een tijdje zoeken ben ik eindelijk te weten gekomen waarom ik om de 30min een blauw scherm kreeg.

Op mijn c: schijf zaten er bad clusters.

Ik had hier nog een schijf liggen van precies dezelfde grote en merk.

Dus dacht ik om een eerder gemaakte ghost image te zetten op die nieuwe schijf aangezien er nogal belangrijke data opstaat.

Na het opstarten van die nieuwe schijf komt ie aan het login scherm en krijg ik de foutmelding “windows aktiveringsfout”

Aangezien ik een legale versie heb heb ik gebeld naar microsoft, die zeiden dat dat normaal was omdat ik een nieuwe schijf had gestoken.
Ik moest formatteren en terug bellen voor een nieuwe code.

Maar ik heb daar helemaal geen zin in.
Is er iemand die weet hoe ik zonder te formatteren de computer kan opstarten met die nieuwe schijf en dat ie dan opnieuw mijn aktiveringscode vraagt zodat ik kan terug bellen??

Er moet daar zeker een oplossing voor zijn

Weet niet of het zal werken, maar je zou kunnen proberen om een Ghost (of DriveImage) backup te maken en die op de nieuwe schijf terug te zetten…software instellingen etc zouden dan behouden moeten blijven…

Nu alleen maar hopen dat activeringsspul niet moeilijk doet over nieuwe HDD…hopen dat dit onder kleine hardware aanpassing valt dan waarvoor geen nieuwe activatie nodig is.

Een aardig truukje is Windows over de bestaande Windows te installeren , meestal werkt dat wel.

Mocht je in het normale windows scherm kunnen komen (dus programma’s kunnen opstarten) dan kun je volgens mij ook zorgen dat je een nieuwe product key mag intikken , maar met welk commando is me even ontschoten.

Dat is nu net wat ik gedaan heb.
Maar als ik dan opstart met die nieuwe schijf kom ik aan het login scherm, als ik dan op “enter” klik krijg ik die aktiveringsfout:(

Bestaat er echt geen prog. die je kan opstarten in dos zodat je je key kan resetten zodat ik een nieuwe krijg die ik dan zo opnieuw kan aktiveren via microsoft?

Originally posted by Da_Taxman
[B]Weet niet of het zal werken, maar je zou kunnen proberen om een Ghost (of DriveImage) backup te maken en die op de nieuwe schijf terug te zetten…software instellingen etc zouden dan behouden moeten blijven…

Nu alleen maar hopen dat activeringsspul niet moeilijk doet over nieuwe HDD…hopen dat dit onder kleine hardware aanpassing valt dan waarvoor geen nieuwe activatie nodig is. [/B]

@snowie: voor zover ik weet bestaan er wel wat illegale tooltjes om de activering van XP te resetten. Aangezien je echter een legale Windows XP installatie hebt, zie ik niet in waarom je ze niet zou mogen gebruiken.

Zoek maar eens wat op Google (bijv “xp acitivation reset” oid), ik denk dat je wat wat vindt…

Originally posted by Dee-ehn
[B]@snowie: voor zover ik weet bestaan er wel wat illegale tooltjes om de activering van XP te resetten. Aangezien je echter een legale Windows XP installatie hebt, zie ik niet in waarom je ze niet zou mogen gebruiken.

Zoek maar eens wat op Google (bijv “xp acitivation reset” oid), ik denk dat je wat wat vindt… [/B]

De vraag is of je dan niet met de software rommelt, zodat het alsnog illegaal is…

Originally posted by Smart@$$
De vraag is of je dan niet met de software rommelt, zodat het alsnog illegaal is…

Voor zover ik weet verander je hier mee niets aan de software zelf, maar is het gewoonweg de een of andere key in de registry die je verandert naar “unlicensed” oid. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit illegaal is om een legale Windows weer aan de gang te krijgen…

Gevonden.
Bedankt allemaal