Windows XP activatie

Heb een vraagje,
Wanneer men een paar keer windows XP installeert ,vervalt je actvatiecode maar het vervelende is dat men steeds opnieuw een actvatie moet aanvragen.
Welnu kan men vb met een image te nemen van je systeem met oa drive image die telkens weer installeren zonder dat die vervelende activatie opnieuw hoeft te gebeuren.
Of is er een andere manier.
Bedankt.:bow:

Als je configuratie niet verandert, dan blijft de activatiecode gelijk. Een image zou volgens mij dan wel moeten werken, maar niet als de configuratie anders is (nieuw systeem of ander systeem)

Om activeren te vermijden,moet je wpa.dbl en wpa.bak kopieeren en daarna terug zetten,maar dat kan alleen maar als je geen hardware heb toegevoegd.:bigsmile:

Hoe het precies moet staat in het blad tips&trucs dec./jan

Bedankt voor de reactie,maar dat is het gene ik juist over het hoofd had gezien,het probleem ligt hem daarin dat ik regelmatig uitwendige hardware componenten uittest en daar wringt het schoentje.
Is er dan geen oplossing voor deze ?:frowning: het is wel triestig op deze manier te moeten werken .
Dus heeft er nog iemand een oplossing voor deze ?
Thanx.

Voor zover ik weet is het alleen met coporate versies mogelijk hardware te wisselen zonder te reactiveren (aangezien die helemaal niet hoeven te reactiveren). Een corporate versie zul je echter niet (legaal) in handen kunnen krijgen (tenzij je een groot bedrijf opstart).

Tja een oplossing is natuurlijk het links laten liggen van XP… maar of je dat wilt?

Tja het monopolie van microsoft hé :slight_smile: goed dat er iets gedaan wordt tegen de wildgroei van copies,maar wie is er het slachtoffer van.
En daar stopt het dan voor ons ze limiteren dan op deze basis.
terug naar de oude besturingsystemen of maybee Linux :slight_smile:
En wie kan zich als gewone leek de corporate versie fin. permiteren,wij die het doen als hobby zonder oog op winst maar bijleren uit het experimenteren.
Thanx.