Windows wachtwoord

vbimport

Ik heb windows Me geïnstalleerd en wou mijn toegang tot windows beperken met een wachtwoord. Ik kreeg een gebruikersnaam en vulde een wachtwoord in, en ja iedere keer als windows opstart, moet ik mijn wachtwoord invullen en op OK duwen. Maar daaronder staat doodeenvoudig de knop ‘annuleren’, en als je daar op drukt, geraak je gewoon binnen. Wat is dat nu voor onzin?? kan iemand mij helpen en zeggen hoe ik die ‘annuleer-knop’ kan wegdoen??
Thanx

dat was zo in windows 95
in 98 ook
en dus alsook in winME
tja
kan er verder niks aan doen
misschien iemand anders

ja idd :slight_smile: is een zeer belachelijke optie :slight_smile: :smiley:

Het nadeel is, dat als je op annuleren drukt, je geen toegang hebt tot het netwerk.
Het is dus alleen als afscherming voor het netwerk bedoelt, niet om te zorgen dat mensen niet kunnen inloggen. Daa heb je NT voor nodig. Of aparte programma’s.

Het is om meerdere gebruikers in te stellen!!

Dus ik heb bij opsraten ook zo’n menu’tje met daarin:

-djrolo
-naam van mijn zus
-pa en ma

dan heeft ieder zijn eigen “windows” wat inhoud, zijnj eigen start menu, eigen desktop enz.

(overigens kun je zo zien wat de ander op de desktop heeft via c:/windows/profiles/username…)

Als je op annuleren drukt dan heb je geen netwerk, zoals djewst ook al zegt.

Ik weet niet hoe het is onder Windows ME, maar onder Windows 2000 kun je verschillende gebruikers aanmaken met verschillende rechten. Je kunt dan de hele boel per persoon inrichten.

Zal waarschijnlijk zoals djrolo al zegt ook wel voor een deel gelden voor Windows ME.

Het is dus GEEN password om te voorkomen dat je Windows in kunt, volgens mij is dat niet mogelijk zonder extra software. Je kunt je PC wel dichtgooien door een BIOS password in te stellen, maar als iemand daar voorbij wil dan kan dat ook wel, maar dan moet de kast open over het algemeen. (CPW (clear password) jumper)

Originally posted by Da_Taxman
Je kunt je PC wel dichtgooien door een BIOS password in te stellen, maar als iemand daar voorbij wil dan kan dat ook wel, maar dan moet de kast open over het algemeen. (CPW (clear password) jumper)

Nou, Tax > Zo’n bios paswword helpt wel heel goed om je pc te beschermen tegen de rest van je familieleden. Die gaan heus dat ding niet openschroeven, ben al blij dat zo snappen dat een cd in de cdromspeler moet ipv de diskettegleuf :slight_smile:

ok, het gaat dus blijkbaar niet zonder extra software. wat raden jullie mij dan aan?

Euhhhhhhhhhh kijk eens ff op http://www.tucows.com daar staat altijd wel een geschikt proggie!

instaler tweak ui

http://microsoft.com/windowsme/guide/tweakui.exe

neem tabblad logon van tweak ui
plaats een vinkje naast de optie log on automatically at system startup en vul bij user name en password je gebruikersnaam en wachtwoord in.
en klaar.

of lees er als over in tips & trucs van jan-feb 2001
op blz 20

[Edited by Vinculum on 12-03-2001 at 22:23]

Originally posted by djewst
Het nadeel is, dat als je op annuleren drukt, je geen toegang hebt tot het netwerk.
Het is dus alleen als afscherming voor het netwerk bedoelt, niet om te zorgen dat mensen niet kunnen inloggen. Daa heb je NT voor nodig. Of aparte programma’s.

Da klopt ni gaste. Als je annuleert geraak je inderdaad niet op het netwerk, maar je kan dan wel een nieuwe gebruiker opgeven met een eigen paswoord en dan gaat het wel. Het dient dus echt alleen om eigen bureaublad en achtergrondjes in te stellen en zo. Echt beveiligen kan alleen in Win 2000 zoals de taxman al zei.