Windows veranderd zonder aanleiding namen

Heb het net voor de zoveelste keer weer voor gekregen dat windows zonder aanleiding de naam van mijn mappen veranderd.

K’zal proberen het volledige verhaal te doen .

Ik heb pas een gigabyte GA-7vaxp gestoken met 512MB ram welke perfect liep bij een maat van mij.Nu had ik ook nog een maxtor HD 160GB met op de c: schijf win98 , d: win XP en de e: diende dan voor al mijn bestanden.Als je dus een nieuw bord steekt is het, het beste dat je windows er terug opzet.Dus win 98 en xp eraf gedaan en de installatie van win 98 en xp verliep vlekkeloos, alle drivers gingen er van de eerste keer zonder problemen op , de pc werd altijd op de juiste manier afgesloten als hij vroeg voor te rebooten en er was geen wolkje aan de lucht.Totdat ik eens een liedje wou gebruiken om te checken of mijn geluidskaart fatsoenlijk was geïnstalleerd.

Windows had bijna alle bestanden ( en niet alleen muziek maar ook data ) in van die rare tekentjes veranderd http://users.telenet.be/clandestien/probleem.jpg

Het is niet meer mogelijk om in de mappen te gaan of zelfs maar iets te openen.

Nu het opmerkelijke is dat enkel de mappen die gecopieerd werden tijdens een mini-bijeenkomst gisterenavond ,beschadigd zijn.

Weet er iemand een manier waarmee ik mijn gegevens kan terugkrijgen ?

Ik dacht al aan het programma’tje GetDataBack maar dit kan je niet gebruiken omdat het hier niet echt gaat om weggeschreven data.

/edit/ even erbij vertellen dat elke partitie in FAT32 is.