Windows vanop CD

vbimport

Ik weet dat het perfect mogelijk is een bootable cd te maken.
Maar is het eigenlijk mogelijk gewoon een volledige grafische windows op te draaien van op CD. Je zal waarschijnlijk al een ram-disk moeten genereren om bestanden die beschreven worden in windows, maar hoe moet dit???

waarom wil jij windows op cd draaien?

geen reactie terug, nou als je een beetje handig bent met dos dan moet je even naar c:\windows\command gaan daar bootdisk in toetsen dan maakt deze voor jou een bootdisk en als je dan het een en ander aan batch files doorkijkt dan vind je vanzelf hoe jij een ramdrive kunt aan maken wat je dan moet doen en waar dat precies staat weet ik niet maar hoogst waarschijnlijk in je windows.ini
of je system.ini, is je moet een file genaamd “win386.swp” linken naar je ramdrive.
dit bestand maakt hij dan iedere keer weer vanzelf opnieuw aan het is een swap file.

wat je ook even moet doen is je c naar een andere map of partitie fluiten zonder dit bestand (win386.swp) het is namelijk zo dat dit bestand niet gekopieerd kan worden. Hoe doe doe je dat, heel eenvoudig, zorg dat windows alle bestanden kan zien, maak in de andere map of partitie windows map aan,
selecteer nu je echte windows map kies selectie omkeren kopieer nu alles naar je nieuwe map, ga nu in je echte windows map selecteer het bestand win386.swp en kies wederom voor selectie omkeren, kopieer het allemaal naar de door jou zelf aangemaakte windows map en klaar ben je om te kopieren.

PS. Dit werkt ook als je b.v. je HD wil vervangen en niet je gegevens wil verliezen.

Succes

Sorry voor de late reply, klinkt interssant zal het eens proberen.

Op de vraag waarom dat ik windows vanop cd wil draaien, heb hier nog een P166Mhz staan zonder HD maar wel nog met 4speed cd-rom, dan kan ik deze ook terug gebruiken zonder HD bij te kopen.

Het schijnt mogelijk te zijn om inderdaad windows op cd te zetten en dan dus zonder harddisk op te starten:

Ik heb een artikel in cd CT (ComputerTechniek) gelezen waar ze precies beschreven hoe het moest. Je maakt inderdaad een bootable cd aan met een ramdrive erop. Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar het zal zeker lukken.
PS: Misschien heeft iemand dit artikel nog wel, ik heb het helaas niet meer.

hey Kripppo,
weet jij mischien nog in welk nummer
van CT dat artikel stond ?

alvast bedankt

December vorig jaar? IK zal het nog ff nakijken, ik heb het nummer uitgeleend…

Greetz

Ik heb ff gezocht en het staat in de ct’jaargang 1999-2000 nummer 7/8. Je kan op http://www.ct.nl het blad eventueel nabestellen…

THNX