Windows opstarten

vbimport

hoi
ik heb een vraagje als ik windows bijna opgestart is dan krijg ik de volgende meldingen ik heb ze ff op mijn site gezet op de volgende link

screenshot van de melding

dus mijn vraag is wat kan ik hier aan doen

greetz stratenboek

Win.ini bekijken, blijkbaar staat daar een verwijzing in naar een programma dat je verwijderd hebt.
Als je die verwijzing uit win.ini bestand haalt zul je deze foutmelding niet meer krijgen denk ik…

dat bestand heeft 1 merkwaardige extensie

Had je misschien recent een trojan op je pc ? lijkt er verdomt veel op.

ja klopt ik had 2 geleden een trojan genaamd wartrojan op mijn computer staan maar toen had ik mijn computer dus gescand met tauscan en die heeft hem verwijderd misschien dat het daardoor gekomen is maar wat kan ik verder dan nog aan doen

greetz stratenboek

open win.ini en verwijder die userconf.exeul… uit de load= of run= lijn. doe ook ff regedit (run -> regedit) en kijk ff in hkey_local_machine -> software -> microsoft -> windows -> currentversion -> run (kijk hier of je dat bestandje weer tegen komt, zo ja verwijder deze). kijk ook in idem maar in runservices of je dat bestandje tegenkomt.

gr, Bukzer@DarklighT-FxP

Yep, helemaal met bovenstaande reactie eens:

HKLM/Software/Micrsoft/Windows/Run

staat vast en zeker een dat bestand in, gewoon verwijderen. en klaar…:slight_smile:

hey bedankt

voor jullie hulp het is gelukt ik krijg die stomme melding niet meer, maar nou zie ik steeds met taumonitor iets vaags draaien wat eerst niet zo was dat heet rundll.exe, is dit een vorm van een trojan of een gewoon windows bestand waar ik mij niet druk om hoef te maken

greetz stratenboek

Laat die maar gaan! Rundll.exe draait op alle win-sysjes! :wink: