Windows ME werkt echt wel

vbimport

Heb net op een “oude” computer (pII-350) Win ME geinstalleerd, en echt wel zonder een enkel probleem !
Bijna alles werd herkend (geluids/grafische-kaart)
Alleen mijn logitech muis en modem hadden een nieuwe driver nodig.
Ook alle progr. die ik gebruik blijven gewoon werken.
Had lang gewacht omdat ik bijna alleen maar klachten hoor, maar heb er tot nu toe geen spijt van.
Computer start volgens mij ook veeeeel sneller op.

Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad, Alles was PnP, behalve mijn geuidskaart…

Zelfs de vastlopers gingen achteruit…
Geen Blue Screen meer :slight_smile:

fijn voor jullie. Hier gaat dat helaas wat anders…

Bij mij was ME alleen maar bagger minstens 4 keer per dag een blauw scherm enz enz. Heb er nu win 2k opgegooid die roelt dus echt wel harder. Geen probs mee gehad tot nog toe.

Bij mij ging het in het begin ook vrij goed. Totdat ik ongeveer een maand verder was. Toen was echt zo traag als dikke stront.
Heb nu een dualboot met Win98 en W2K en daar ben ik (tot nu toe) erg tevreden over.

Mzzl

1e keer dat ik er win me op gooide alles geweldig. Totdat je iets installed :slight_smile: Dan gaat ut fout. Nou ik hoefde maar met mijn muis te bewegen en ik kreeg een error. Is soms echt gebeurd!! kut rommel!
Win2k er op klaar!
Ben voor de gein gistere nog ff naar win me geboot. Ik heb ut 2 minuten volgehouden. En hij liep vast :slight_smile:

Ik hoor heel erg vaak dat winme niks is maar juist ook weer van niet. Nou ja zelf heb ik er ook nooit problemen mee. Ik denk dat het bij iedereen goed zou moeten werken als je maar alle nieuwe drivers effe download dan gaat alles wel goed! :slight_smile:

Ey,

Wat raden jullie aan op een euh AMD K7 1,2 Ghz met 256 MB Ram?
Win2K, gewoon 98SE, of ME?

Grtz JP.

P.s. DOS was OK…

Linux??

jammer dat Windows zo standaard geworden is…

uhhh winME werkt bij jou??? o das nieuws, ik heb namelijk 2 keer gehad dat hij niet eens meer wilde opstarten :frowning: tja dan heb je wel een probleem dat kan ik je zeggen, vooral als je geen opstart discette hebt :slight_smile: maar ja wat doe je eraan. ik moet wel zeggen dat er een paar leuke dingen bij winME opzitten die er nog niet bij win98 opzaten maar het blijft win :wink:

Ja dat zou ook wel kunnen eventueel maar dan moet da dus een dual boot worden neem ik aan, want games draaien niet echt altijd op linux…
Wat voor proggie zou je kiezen voor zo’n ‘dualboot’ en moet je dan iedere keer als je restart kiezen welke OS je wil?

Grtz JP.

Ik zou gewoon met G-disk je HD indelen, en een bootable disk maken om de partities te om te wisselen…

Dus… Op de ene partitie installeer je linux, en op de ander een windows prog…
Het enige wat je dan hoeft te doen is de diskette in je gleuf douwen en G-disk batch file uitvoeren, dan rebooten en je hebt windows of linux…

Lijkt een heel gedoe, maar zo komen de windows en linux files niet door elkaar te staan op je schijf…

trust me het werkt…

OK, met FFFFFFFFFFFFF-disk dus ff indelen.

Dus… Op de ene partitie installeer je linux, en op de ander een windows prog…
Het enige wat je dan hoeft te doen is de diskette in je gleuf douwen en G-disk batch file uitvoeren, dan rebooten en je hebt windows of linux…

Ik snap geen f*ck van wat je bedoelt met dat diskettetje…

Grtz JP.
http://www.jpdesign.f2s.com

hmm…

:slight_smile:

dual boot met win2k en winXP is wel leuk…hoor er goede dingen over (XP) dus ga het er denk ik opgooien.

nou ok, dat van dat batch file dan… …als je een diskettetje der in propt dan start ie al anders op blabla… …m.a.w. liux is nix voor mij :0

Grtz JP.

TJa WinME werkt of geweldig of van geen kant; een gulde middenweg blijkt er niet te zijn met WinME!

Of met alle drie…?

Grtz JP.

jullie hebben het over win2k? maar wat is dat is dat 2000 ofzo tell me please ik heb nu ME werkt wel beter als 98 maar nog niet als ik wil ik heb een 1.ghz 256 mb ram wat moet er op ? en op me pentium 2??

alvast bedankt allemaal

Op je P2 moet je gewoon 98 SE houden.
Op je 1 Ghz. denk ik ME.

Win2k is inderdaad windows 2000; das beetje richting NT geloof ik. K heb m wel; maar niet geinstalled…

Grtz JP.

P.s. wat is Windows 2000 server NL ? Die hept k ook…