Windows me loopt steeds vast

hallo,

een kennis van mij zit met het volgende probleem:

zodra windows me is opgestart en ze probeerd een programma te openen loopt de pc muurvast.

het gebeurt met alle programma’s zoals word norton anti virus 2004, enz

het enige waar we in zijn gekomen is start,my computer en configuratie scherm…

maar na een paar seconden daar in te hebben gezeten krijgt ze een blauw scherm met foutmeldingen.

het gebeurt elke keer weer.

ze heeft een paar dagen daarvoor nog een virus update gedaan.

tevens heeft ze daarna nog een keer geprobeert van email te verwisselen bij wannado en daarna is het probleem volgens haar ontstaan.

ze heeft verder geen email geopent of wat dan ook.

Weet iemand eem oplossing voor dit probleem, ze heeft namelijk haar pc nodig voor haar werk.

ikzelf zat toch aan een virus te denken,maar wat denken jullie wat dit probleem kan zijn?

alvast bedankt voor jullie hulp.

Het zou brak geheugen kunnen zijn aangezien er een blauw scherm optreed.

Wat je kan proberen aangezien het windows ME (meer ellende) heb jij of zij een originele Norton CD?

Zo jah kan je even daar van opstarten om de pc te gaan scannen in DOS om er in ieder geval zeker van te zijn dat ze geen virussen heeft.

Voor de rest zou je kunnen proberen om in veilige modus op te starten (meteen bij het opstarten van de PC op F8 Drukken) en dan even de schijfcontrole erover heen te laten vliegen en even te controleren of het probleem zich dan ook voor doet.

Mocht het probleem zich dan niet voor doen dan zou het 1 of ander programma en/of drivertje kunnen zijn dat die error veroorzaakt.

Brak geheugen kan idd dit soort problemen veroorzaken… Je kunt dit prima testen met het programma “MemtestX86”. In mijn signature vind de link waar je het programma kunt downloaden.

Probeer het eens en laat ons weten wat het resultaat is. Ik wens je alvast succes :slight_smile:

bedankt voor jullie reacties,

ik zal vanmiddag die dingen es even proberen en laat het jullie wel even weten
:slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Brak geheugen kan idd dit soort problemen veroorzaken… Je kunt dit prima testen met het programma “MemtestX86”. In mijn signature vind de link waar je het programma kunt downloaden.

Probeer het eens en laat ons weten wat het resultaat is. Ik wens je alvast succes :slight_smile: [/B]

kun je me een beetje uitleggen hoe ik dat programma precies moet gebruiken?

installeren is me helemaal duidelijk
maar als ik de pc heb laten opstarten met de discette,
welke commands in het menu van het programma moet ik precies gebruiken

de comp is nu bezig met een uitgebreide schijfcontrole,als de pc een schijfcontrole kan uitvoeren in veilige modus,kan het dan nog wel aan het geheugen liggen,want in veilige modes loop ie niet vast

:confused:

kan iemand dat uitleggen?