Windows ME en formatteren

vbimport

Ey,

Ik heb een probleempje:
Ik maak net een backup… …test de backup… …restart.
Toets F8 en krijg dat venstertje… …staat er niet meer GO TO MSDOS o.i.d. bij :frowning:
Hoe kan ik nou mijn schijf formatteren?
Plz help, en als het ff ken nog snel ook :frowning:

Moet morgen nog wat kopieren en dit systeem is beetje onstabiel nou :frowning:

Grtz JP.

In Windows Me is die mogelijkheid standaard niet meer aanwezig.
Start je pc op met een Windows 98 opstart flop met cdrom ondersteuning en draai van daaruit format c: /q (snel).

je kan het ook met een opstart diskette van win me zelf doen.

Originally posted by crest
In Windows Me is die mogelijkheid standaard niet meer aanwezig.
Start je pc op met een Windows 98 opstart flop met cdrom ondersteuning en draai van daaruit format c: /q (snel).

Houdt die /q dan snel in?! Dus dat alleen zeg maar de index wordt gewist?! Als dat zo is raad ik je dat af en zou gewoon formateren! Denk dat dit efficienter is! :wink:

Inderdaad met /q gaat het heel snel. De schijf is voor het oog leeg. Wat is daar mis mee?

Originally posted by crest
Inderdaad met /q gaat het heel snel. De schijf is voor het oog leeg. Wat is daar mis mee?

Wist ie alleen de index lijkt mij, net zoals als je bij een CDRW kunt doen! Dit gaat een aantal keer goed maar de data blijft er dus wel opstaan!
Schrijf je dus gewoon eroverheen!
Weet nie zeker of het veel uitmaakt maar ik neem wel het zekere voor het onzekere en doe het gelijk goed! Die paar keer per jaar dat je zoiets doet! :wink:

OK; GROOT probleem :frowning:

Ik kon GEEN opstartdiskette maken met Win ME die bestanden waren kapot ofzow. Dus met een ouwe opstartdisk van Win 95 gedaan.
Wil ik alles formatteren; lukt het niet :frowning:
dus ik naar Fdisk. Partitie verwijderen; ja.
Dan nieuwe partitie aanmaken.

Opstarten (weer met opstart disk) en dan mscdex starten voor de cdrom. Nou… …mooi dat ie nix doet :frowning: Als ik setup doe dan zegt ie: Windows heeft 73400… bytes nodig om te installeren :frowning:

Die partitie die ik heb gemaakt geeft by systeem aan: UNKNOWN. Ik denk dat daar MSDOS ofzo moet komen te staan maar ik zou niet weten hoe :frowning:

Wie wil me helpen? ik zit nou op school :frowning:

grtz JP.

Ga naar http://www.bootdisk.com/ en haal daar de bootdisk voor Windows 98 op. Dan moet het lukken.

Ik heb een patch voor winME voor REAL DOS mode, ik zit nu op me werk, ik zet hier zometen wel een link neer. of meel mij jpscadde. bukzerhome@hotmail.com

Real DOS-Mode Patch for Windows Millennium

en

DOS Fix for Windows Millennium

misschien heb je er wat aan…

Originally posted by jpschadde
Die partitie die ik heb gemaakt geeft by systeem aan: UNKNOWN. Ik denk dat daar MSDOS ofzo moet komen te staan maar ik zou niet weten hoe :frowning:

Als ie zegt UNKNOWN, dan betekent dat dat aan die partitie nog geen bestandssysteem toegewezen is!!
Dus moet je nog formateren! :stuck_out_tongue:

Oi,

Alle doet het weer.
Willen jullie HARD lachen??

Formatteren deed ik vanaf C: ==> dan doet ie natuurlijk nix en vanaf A: lukte het eerst ook niet maar dat was om een of andere andere vage reden.
Maargoed alles doet het weer dankzij jullie (en gathering.tweakers.net ==> die helpen ook gewoon CDfreakers in nood :p)

Grtz JP.

[B]Oi,

Alle doet het weer.
Willen jullie HARD lachen??.. [/B]

Als ie zegt UNKNOWN, dan betekent dat dat aan die partitie nog geen bestandssysteem toegewezen is!!
Dus moet je nog formateren!

Zei ik het niet! haha! (ja, ik hou wel van hard lachen ja! Tja, kan gebeuren hè!)

Jah… …het probleem was dat ie eerst niet formatteerde… …wat kwam doordat ik op C:\ stond :frowning:

Grtz JP.

[B]Jah… …het probleem was dat ie eerst niet formatteerde… …wat kwam doordat ik op C:\ stond :frowning:

Grtz JP. [/B]

Ach ja, van fouten leer je alleen maar zeg ik altijd maar! :wink:

Originally posted by Wookie

Ach ja, van fouten leer je alleen maar zeg ik altijd maar! :wink:

dan zal jij nog veel mogen leren wookie :wink:

Originally posted by Mattel007
dan zal jij nog veel mogen leren wookie :wink:

Als dat zo is, dan is het zo. Weet tenminste wie het zegt! :wink:

WHOEHAHA; zei Mattel die niet eens kan tellen (sorry sorry :p)

hehe, maarjah, allen iig bedankt; alles werkt weer nou :cool:

Grtz JP.