Windows iconen foetsie?

vbimport

Goedemorgen,

Sinds vandaag zijn opeens alle windows-iconen foetsie. Ik zie bij alle mappen, de vullisbak, IE etc etc zo’n mooi wit vakje (met wat dingetjes erin) wat je ook ziet als er een ‘onbekend’ bestand op je pc staat…
Na er van een andere ps een nieuwe explorer.exe opgezet te hebben krijg ik sommige - na opnieuw verwezen te hebben- wel weer aan de praat maar de meeste blijven wit (zoals alle mappen op de harde schijven)

Wie weet er een mogelijke oplossing?

Oh ja: systeemherstel maakte niets uit…

Probeer eens een update van je video drivers. Ik heb dat ook eens een keertje gehad (alleen werden mijn icoontjes zwart). Video drivers er af, nieuwere er op en het werkte!

Je kunt ook evt een iconmanager downloaden en installeren. Ik weet niet wat voor effect het heeft, maar schaden zal het niet.

Had ik al gedaan. Maar… het is ook opgelost, ik heb effe zitten pielen met TweakUi en nu zie ik zowaar alles weer. Toch leuk dat die Bill Gates je blijft verbazen.
Hoe dan ook: bedankt voor het meedenken.

Heb je de Rebuild icons functie gebruikt? Doet dat ding dan toch iets? Ik heb me altijd al afgevraagd wat je ermee kunt doen… (nog nooit een icon-gerelateerd probleem mee opgelost :))

Yep. Zo zie je maar, geluk zit soms in een onontgonnen hoekje…