Windows 98 vraag

vbimport

Ik heb een vraag over Windows 98.

Bestaat er een mogelijkheid om een Pc automatisch aan te melden op het netwerk?
Voor windows 95 is er een sleutel voor in het register, maar voor zover ik geprobeerd heb werkt deze niet.

Op de Pc is geen netwerk wachtwoord ingesteld.
De Pc fungeert als router, en staat zonder monitor en toetsenbord in de kast.
Overdag willen we hem uitzetten omdat er dan niemand is, maar dan moeten we na hem aan te zetten steeds op enter drukken om in het netwerk in te loggen, hiervoor moet dus een toetsenbord aangesloten worden.
In de kast is te weinig ruimte om het toetsenbord er bij te laten liggen, en het geschuif om hem aan te sluiten resulteert onherroepelijk in krassen in de kast.

Hulp.

Ja het kan zonder aanmelding. Moet je in Netwerk omgeving. Naar de Primaire Netwerkaanmelding en die Windows aanmelden zetten. Zo krijg je nooit meer die aanmelding te voorschijn.

Staat -ie daar niet standaard op?
Ik zal het vanavond eens proberen.

Maar hij logt dan toch wel in op het netwerk hè?
Het is niet de bedoeling dat hij het aanmelden overslaat.

Euh als je geenwachtwoord hebt moet je in het register ff de optie AutoLogon op 1 zetten
Je kunt ook eventueel met TweakUI automatisch laten inloggen op het netwerk, zelfs met wachtwoord (download vanaf www.tucows.com)
Dit heb ik zelf ook voor mijn servertje (zonder ttb, muis, monitor e.d.) dat op WIn98 met TweakUI loopt!

Originally posted by Dee-ehn
Dit heb ik zelf ook voor mijn servertje (zonder ttb, muis, monitor e.d.) dat op WIn98 met TweakUI loopt! [/B]

Het lijkt wel of wij hetzelfde thuis hebben :slight_smile:
Ik gebruik ook tweak om mezelf in te loggen op het netwerk. Ook server zonder iets.

Jepz automatisch PC Anywhere laten starten bij de boot en je kunt zo 123 werken via een andere comp in het netwerk… heel handig!

Ja, zover waren we al, met PcAnywhere.

Waar komt die Autologon te staan, en wat voor een type is het?

DWORD in HKEY_LOCAL_MACHINE\Network
Of DWORD in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Network\Real Mode Net

Je kan beter TweakUI gebruiken. Hoef je alleen gebruikersnaam en wachtwoord op te geven bij het tabblad network

Da’s leuk, maar d’r zit nog zo weinig schijfruimte op mijn schijf.
D’r zit een minimum installatie van Win 98 op en Winroute + Pc Anywhere.
Die schijf zit zo goed als vol.

Het makkelijkste voor mij is om te weten wat voor waarde er in welke directory die moet.

Ik denk niet dat TweakUI groter is dan 1 MB, dus ik denk dat dat geen problemen mag opleveren :slight_smile: