Windows 3.11

vbimport

weet iemand hoe ik het wachtwoord om windows 3.11 op te starten kan omzeilen of kraken

hoe, weet ik niet :wink:

maar kijk hier is, zal wel een programmetje bijzijn dat dat werk voor jou kan doen :stuck_out_tongue:

helaas er zat niks bij iemand nog andere ideeen.

b.v.d.

als je bedoelt van inloggen van windows

als ik het goed heb zitten er in de map waar je windows in hebt geinstalleerd pwl filetjes en die moet je gewoon editten en dan als het goed is is je password weg maar kan het mis hebben ben vandaag ook weer een dagje ouder geworden

Originally posted by edje_007
[B]als je bedoelt van inloggen van windows

als ik het goed heb zitten er in de map waar je windows in hebt geinstalleerd pwl filetjes en die moet je gewoon editten en dan als het goed is is je password weg maar kan het mis hebben ben vandaag ook weer een dagje ouder geworden [/B]

inderdaad je moet gewoon ff over je hele pc een search doen naar pwl-files…

er zijn twee mogelijkheden

1. start in de veilige modus op, dan wordt er niet naar een wachtwoord gevraagd
  2. start in de dosprompt op
    typ c:\windows\rename *.pwl *.zzz
    en je krijgt dan bij het opstarten de keuze om een nieuw wachtwoord in te stellen :slight_smile:

Ik heb eens iets gelezen, over op een bepaald moment op F5 te drukken. Zo omzeilde je het ook, of dit was op win95 of 3.11 weet ik niet

er zijn twee mogelijkheden

1. start in de veilige modus op, dan wordt er niet naar een wachtwoord gevraagd
  2. start in de dosprompt op
    typ c:\windows\rename *.pwl *.zzz
    en je krijgt dan bij het opstarten de keuze om een nieuw wachtwoord in te stellen

waarover je het nu hebt is windows 9x met windows 3.11 start je nog gewoon op via het oude vertrouwe dos 6.2 of lager

Is het probleem in Windows te geraken of gaat het zich erom dat je gewoon xs moet hebben tot de hdd, eventueel ook in dos?

Als het in DOS mag is het heel makkelijk (indien DOS 6.0 of hoger) nl het indrukken van F5 tijdens het opstarten. Indien dit vergrendeld is (ja dat kan, dan moet je een andere optie nemen).

1. Een bootdisk (simpeler kan bijna niet)… tenzij natuurlijk boot from floppy in je BIOS disabled is, moet je deze ff enabelen
  2. Start Windows op en zorg dat je wordpad opent. Ja die zit standaard in 3.11… :slight_smile: Je hebt zonder pw weliswaar geen toegang tot het netwerk maar toch… open met wordpad het bestand command.com uit c:… kies bij de vraag voor conversie “nee oftewl niet converten”… sla vervolgens al dit gebrabbel weer op als winhelp.exe (of was het help.exe?)) in de windows dir. Druk op F1 en ziedaar, je zit in MSDOS! Nu heb je xs tot de hdd :slight_smile:

suc6 ermee

Hoi , probeer eens je pc’tje met win 3.11 of 3.1 optestarten en duw dan op toets F10 en dan krijg je c:/ en dan typ je win en dan Enter duwen , en dan start uwe windows op !

:slight_smile:

Originally posted by donfrabrizio2
[B]Hoi , probeer eens je pc’tje met win 3.11 of 3.1 optestarten en duw dan op toets F10 en dan krijg je c:/ en dan typ je win en dan Enter duwen , en dan start uwe windows op !

:slight_smile: [/B]

dit was het antwoord wat ik zocht.
het was namelijk niet mogelijk om van uit een shell menu in windows te komen zonder paswoord in te voeren.

bedankt