Windows 2003 group policy's

vbimport

Ik heb een aantal dagen geleden een server op de kop kunnen tikken en ben op moment druk bezig deze naar behorend draaiend te krijgen. nu draaien de broodnodige dingetjes als Domein, DHCP, DNS enz al onder windows 2003. alleen zit ik met een probleem.

Zodra een client voor de eerste keer inlogt worden er mijn documenten, application data, desktop en startmenu mappen voor de client aangemaakt wel te verstaan onder de usernaam die hij gebruikt. tot zoverre alles goed. maar logt de client uit dan word alles gesyncroniseerd omdat ik zou werken met offline files dus eens gekeken in de group policy’s gekeken en het gebruik van offline files/sub folders uitgeschakelt maar log ik op nieuw in en daarna weer uit en ja hoor hij begint weer te syncroniseren van offline files hoe kan je dit er uit krijgen

Ok. I have got it perfect! Thanks for all the help!

1. Katherine (chumps007) and make the offline files via sharing tab on server so it cant be offline.
  2. add to script “net use \server\share\userfolder”
  3. Group Policy - Redirection of My Documents - Basic - Create a folder for each user under the root path - \server\share (it auto appends \username\my documents to it)

This way the My Documents ponits onto user share…they have a mapped drive letter…and absolutely no gestappo offline files/syncronizing of stuff.

Gevonden op deze link.

Hopelijk helpt dit jou of helpt het je op de goede weg :slight_smile:

gr,

Weazle