Windows 2000

vbimport

Ik wil overstappen van Windows 98 naar Windows 2000. Nu had ik een vraagje aan jullie: Werken de spellen dan nog? En werken de brandprogramma’s (ik gebruik Nero/CDRWin/CloneCD) nog?

Alvast bedankt

Ik heb windows ME en bij mij doet alles het nog perfect geen problemen mee

In theorie zou alles moeten werken met Win2000, ook spelletjes. Maar in de praktijk merk ik wel dat dit niet altijd even eenvoudig gaat. Vaak gaan ze een pak trager en moet je constant driver-updates gaan zoeken die je voor Win98 of WinMe niet nodig hebt.
Daarom raad ik je aan om een DualBoot systeem aan te maken. Laat gewoon je Win98 staan en begin de installatie van Win2000. Let er dan wel op, dat je als installatie-schijf een andere partitie neemt dan waar je Win98 op staat. (bij voorbeeld Win98 op C: en Win2000 op D: )
Het installatie-programma van Win2000 merkt automatisch dat er al een besturingsprogramma opstaat en maakt zonder dat je iets moet instellen een opstart-menutje aan. Als je dan je PC opstart, kan je kiezen tussen Win2000 en Win98. Win98 kan je dan gebruiken om spelletjes te spelen enzo en je brandprogramma’s en andere serieuzere dingen doe je dan met Win2000 dat hiervoor veel stabieler is.

Bedankt Wannes.

Als het iets trager word dan is dat geen ramp, en misschien een beetje extra info, ik heb een:
AMD ATHLON T-BIRD 700 MHZ
K7V Asus motherboard
256 MB SDRAM (die waren deze week goedkoop :))
15 GB Seagate Barracuda HDD
Asus 50x cdrom
HP 9300 CD brandertje
Mustek 600 CU scanner
Canon BJC 250 printer
Dynalink 1456UR modem

Ik heb dit allemaal een beetje gecheckt en ze zeggen allemaal dat het moet werken met Windows 2000

Ik denk niet dat je enig probleem zal ondervinden met de installatie; je hardware ziet er tamelijk universeel uit (geen echte “exotische” dingen dus :))
Maar waar ik bijvoorbeeld een probleem mee had, is met het spel Soldier Of Fortune. Op de windows98 van mijn P3-500Mhz 256MB met een RivaTNT2Ultra32MB werkte het heeeeel erg vloeiend, ook in hoge resolutie. Maar toen ik het installeerde op de Win2000 van een P3-650Mhz 256MB met een MatroxG400DualHead32MB, ging het veel en veel moeizamer. Terwijl de PC in kwestie toch sneller was. Aan de videokaart kan het niet liggen, want met dezelfde PC draaide het spel ook vloeiend onder Win98.
Eigenlijk komt het hier op neer: gebruik het waarvoor het dient; Win98 of WinMe voor multimedia en spelletjes en Win2000 voor zwaardere toepassingen en CDR.

owja, bijna vergeten: mijn videocard te vermelden:
het is een Geforce 256 DDR 32 MB
ik heb de laaste Detonater drivers btw

Hehe zo’n kaartje zou ik me ook best aanschaffen denk ik :slight_smile: De TNT2Ultra is ook wel een mooi ding, maar ik vrees dat hij ondertussen wat aan de trage kant is. Maarja, ff wachten tot ik viavia weer kan updaten voor een belachelijk lage prijs :slight_smile: Nieuw mobo, nieuwe CPU en nieuwe videokaart, dat moet wel volstaan :slight_smile:

Leuk zo’n kaartje. Met 3dmark2000 heb ik 5000 3dmarks. De niewe p4 1.5 met geforce ultra 64mb heeft het driedubbele :slight_smile:

ook niet mis.
maar volgens jou zou het met win2000 kunnen. nou dan ga ik dat volgende week ff proberen (eerst ff viavia voor een belachelijke lage prijs kopen :))

groeten

Mja ik heb wel zo m’n twijfels bij de relevantie van de resultaten van zoiets als 3D-Mark. Een maat z’n systeem haalde daar bijvoorbeeld bijna het dubbele mee dan mijn systeem, maar weer bij dat spel Soldier Of Fortune werd bewezen dat zijn systeem helemaal niet in de buurt kwam :slight_smile: Zijn graphics schokten, kleuren waren niet mooi…

En btw, ik heb Win2000 zowaar origineel, zelfs 2 versies :slight_smile:

die win2000 zat zeker gratis bij je computer :slight_smile:

Nee toch niet :slight_smile: Het is zelfs zo, dat die computer zelf gratis was :slight_smile: Nu ja; P3-500 ,256MB ,RivaTNT2Ultra, Adaptec SCSI-adapter en Grapller SCSI-adapter, 3 CD-Rom-drives en 3 CDR’s, 4 SCSI HD’s en 1 IDE-HD, SoundblasterLive en Soundblaster AWE32, MiroDC20-video-capture, FireWire-kaart en EIZO17"-scherm voor 600 gulden of 12000 belgFr vind ik toch gratis eigenlijk :slight_smile:

viavia roels :slight_smile:

dat mag ik wel redelijk noemen voor die 600 gulden!
misschien een keer een nieuw motherboard, cpu, videocard erin en je bent weer uptodate met je viavia

Microsoft had ook een programmaatje dat je kon draaien om te kijken of al je hardware windows 2000 ready was.

http://www.microsoft.com/windows2000
Misschien daar even kijken.

InCD van Ahead (CD RW programma zoals DirectCD) werkt nog niet onder Windows2000, maar versie 2.0 die uitkomt met Nero 5.5 moet wel werken.

verder heb ik maar weinig problemen met Windows 2000:

[20:50] : -=Windows 2000 has been running for 4wks 3days 1hr 22mins 22secs on Sat Mar 10 20:50:09 2001

CD’s branden gaat prima, met Nero of CloneCD, dat maakt niet uit. Games speel ik dan niet. Als iets niet werkt dan kun je 3 dingen doen:

1. alle updates van Mircosoft installeren
  2. zoeken naar patches van je hardware (Via Chipset, Videokaart, geluidskaart)
  3. Zoeken naar patches voor dat specifieke spel of programma

Maar zoals gezegd, heb zelf nog nauwelijks problemen ondervonden

Zal die site ff checken

vroeger had ik ook een mustek scanner, die kon ik niet installeren in win2000, eerst eens kijken bij mustek als ze de juiste drivers hebben

greetz
scooby2

na de install van windows 2000 met dual boot
wel ff directx8 installeren
anders gaan die spellen niet zo…