Windows 2000 reboots af en toe

vbimport

Ik heb gisteren win2k professional geinstalleerd. Nu heb ik het probleem dat mijn systeem naar verloop van tijd gewoon automatisch reboot. Vroeger toen ik win98 draaide had ik dit nooit. Ook heb ik nog een tijdje geleden win2k advanced server gedraaid en hierbij was dat ook nooit het geval. Dus dacht ik dat ik service pack moest installeren, na het installeren van service pack 1 bleek het nog steeds zo te zijn dat mijn systeem plotseling opnieuw opstartte. Ik natuurlijk zoeken in de event viewer of die iets aan gaf en dit was het resultaat

"
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\Minidump\Mini082801-02.dmp.
"
nou zie je daar die directory naar Minidump staan. Ook heb ik daar gekeken naar die log alleen daar kan je geen weis uit worden omdat deze tekst onleesbaar is.

Mijn specs zijn:
p3 500mhz
asus p2b-vm
393mb ram
30,7 5400rpm maxtor

weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn. Al mijn hardware werkt overigens gewoon normaal!!!

heel graag reactie!

Volgens mij is het een instelling in 2k dat ie bij problemen autom. reboot! Kan je gloof ik ergens bij je systeeminstellingen in je configscherm regelen!

Gevonden:

(klik voor vergrootte versie!)

wat mooi in elkaar geflanst dat plaatje! :slight_smile:

Originally posted by Murphy23x
wat mooi in elkaar geflanst dat plaatje! :slight_smile:

Dank u! :wink:

lijkt wel een beetje xp-achtig maar toch zeer knap. Sommige bios versies hebben die optie ook dus ff checken

Originally posted by RaSta
lijkt wel een beetje xp-achtig maar toch zeer knap.

Het is XP, maar het zit in XP op pcies dezelfde manier als in 2K! :wink:

bedankt ik denk dat dit het inderdaad is. Ik zit nu nog op school maar ga het morgen uit proberen en laat het jullie meteen weten!

alvast dank!!!

Originally posted by drcrash
[B]bedankt ik denk dat dit het inderdaad is. Ik zit nu nog op school maar ga het morgen uit proberen en laat het jullie meteen weten!

alvast dank!!! [/B]

Tja, uitproberen. Lijkt mij dat het wel ut beste is als je dit aangevinkt laat staan. Hoewel het geen kwaad zou kunnen om ut uit te vinken, om eens te kijken of het echt de oorzaak was.

Je kan btw wel achteraf nog kijken wat nou de oorzaak was voor zo’n reboot hè! Draai nu geen 2K meer (ff), dus kan nie pcies kijken waar. Maar je moet in je configscherm iets van computerbeheer hebben. Hier kan je dan ook de logboeken bekijken waar zo’n error dan beschreven staat! Weet je tenminste waar het ongeveer vandaan komt. (of het dan nog valt op te lossen is een 2e! :))

Sja ik zou dat vinkje laten staan als je je pc nooit zelf aan laat staan als je der niet bent en weghalen als je je pc nooit aant hebt staan als je niet aanwezig bent dan kan je gewoon zelf controleren en doen wat je wilt zodra er iets crashed :slight_smile:

Ik heb al gevonden wat de oorzaak was…

In de event viewer staat dat winamp een geheugendump geeft na een bepaald iets ??? Nu staat winamp gewoon aan en heb ik het uitgevinkt eens kijken of het nu wel goed gaat!

Laten we hopen dat dit de oplossing is anders kijk je misschien best eens na of je cpu niet te warm krijgt. Dan begint ie ook rare kuren te krijgen

Vergeet deze post zie post hieronder…

ik was toch iets te voorbarig, mijn pc reboot nu niet meer maar ik krijg in de plaats daarvoor blauw schermen! met de tekst “phisycal memory dump” erin. Ik weet het echt niet meer. Zou het aan mijn RAM geheugen kunnen liggen? Want ik heb namelijk laatst 256MB RAM erbij gekocht op 1 dimm, en er zitten ook nog 2 dimms in van 64MB RAM