Windows 2000 professional = traag

vbimport

Na al mn vergeefse pogingen om XP draaiend te krijgen heb ik maar besloten Windows 2000 te installeren (had eerst winME en 98 draaien… dus ik dacht toch wat meer “vooruitgang”), dit ging gelukkig wel goed!!
Het enige wat ik me nu afvraag is of het “gewoon” is dat als je windows2000 opstart dat eerst een zwart scherm met een grijze laadbalk onderin verschijnt (voor ongeveer 10 sec.), en vervolgens het windows2000 scherm met wederom een laadbalk/progressiemeter/oid onderaan.
Bovendien duurt het heeeeel erg lang (1 Ã 2 min.) voordat dat opstartscherm weg gaat, of te wel windows2000 opgestart is.
de laadbalsk blijft lang ‘hangen’ op 1 positie en schiet dan in eens weer een stuk verder en blijft dan weer hangen, terwijl er amper HD activiteit is.
Windows 2000 staat op partitie G, en is zonder andere toepassingen (office etc. en andere ,vertragende,software) geinstaleerd.

mazzl

Er zijn een aantal dingen waar je rekening moet houden. Windows 2000 is niet hetzelfde als win 9x. Er zijn een aantal services die hij op moet starten. Ook het controleren van je netwerk kaart en de daar bij behorende services nemen veel tijd in beslag. Ik draai een Windows 2000 server en het duurt gewoon 4 to 5 minuten met opstarten. Ook heeft het te maken met je snelheid van je CPU en geheugen. Windows 2000 duurt gewoon iets langer. En die balk dat ie af en toe stopt en dan weer verder gaat is normaal. Dit was al sinds Windoos NT. :slight_smile:

Hmmm OK dan weet ik dat ook weer.
Heb alleen Windoos2000 professional, en heb in deze PC geen netwerk kaart… PC is snel genoeg Athlon TB 1400, 512 MB

Is er geen manier om het een en ander sneller te laten verlopen, dmv een Tweak oid??

mazzl

Kijk anders ff bij http://www.tweak3d.net/tweak/win2k/ voor je windoos 2000 bakkie. :wink:

Heb ook een utility voor je maar dat is niet om hem sneller te laten booten en die is hier te vinden.

En deze is wel belangrijk. Hier kan je vinden welke services die je niet nodig hebt om op te starten. Dus zal het booten ook sneller gaan.
Suc6.