Windows 2000 en DOS

vbimport

Ik heb gehoord dat er in Windows 2000 geen DOS-Shell of iets dergelijks zit.

'k Weet niet of 't waar is maar, als 't zo is, weet iemand een programma’tje waarmee ik DOS-programma’s onder Windows 2000 kan draaien?

Ave…
PGN/iNERTiA

Onder Windows2000 heet dat (net als in WIndows NT) Opdracht Prompt (Of Command Prompt als je UK versie gebruikt). Deze is te vinden onder:
Start-> Programma’s -> Bureau Accesoires

Het hangt een beetje van DOS programma af wat je wilt gebruiken, want Windows 2000 staat het geloof ik niet toe dat hardware rechtstreeks aangestuurd wordt… (niet mijn expertise gebied)

Maar ik zou het via die weg eens proberen.

Da_Taxman

Ik denk dat je Windows Millenium bedoelt PGN, want Windows 2000 heeft wel degelijk die Command Prompt die Da_Taxman al noemde. Millenium heeft deze echter niet meer (weet ik alleen van horen zeggen).

Bij Millenium zul je dos gewoon moeten instaleren en dan als je gaat opstarten op F8 drukken en DOS kiezen. DOS is vast nog wel ergens te downen…

In Windows 2000 en Millenium heb je allebei nog DOS

Greetz,
TNTBomber

[QUOTE]Originally posted by Gamefreak_cd_copy:
[B]Ik denk dat je Windows Millenium bedoelt PGN, want Windows 2000 heeft wel degelijk die Command Prompt die Da_Taxman al noemde. Millenium heeft deze echter niet meer (weet ik alleen van horen zeggen).

Nou ik heb het eigenlijk net andersom gelezen, mijn vader heeft nog een of ander dom DOS programmatje, wat eigenlijk nog wel moet draaien met een andere OS, daarom eigenlijk. In een test van WindowsME vs. Windows 2000 stond de DOS-compatibilty van ME als een van de betere faciliteiten over Windows 2000.

Maar als jullie zeggen dat ik gewoon allerlei DOS programmas kan draaien op 2000 gaan we daar natuurlijk voor.

Ave…
PGN/iNERTiA