Winamp ID3v2 TAG

vbimport

ik heb een progje om automatisch ID3-tags te genereren aan de hand van de bestandsnaam.
Bij die nieuwe Winamp (vanaf 2.71) is er een ID3v2 TAG.
Bestaat er een programma dat beide id3-tags automatisch invult aan de hand van de bestandsnaam??
Mijn programma doet alleen de eerste (id3v1).
Of kan er iemand zeggen hoe je winamp moet instellen zodat die in de playlist de id3v1 tags toont ??
Ik heb namelijk een hele reeks mp3’s waarvan de id3tag netjes is ingevuld maar in de playlist toont die nog steeds track01 enz…(dus de id3v2 tag)

GReetz

Je kan gewoon eens kijken naar de file info en daar kan je aanvinken dat hij de ID3v2 tags gewoon kopieert van de ID3v1 tags zodoende dat ze allebei hetzelfde bevatten. Als je wil dat hij alleen de ID3v1 tag toont, dan moet je bovenaan in de fileinfo ID3v2 tag afvinken.

En nu in het nederlands… :stuck_out_tongue:

Om het simpel te zeggen:
klik gewoon op een bestand (rechtermuisknop) en kies File info (Alt + 3) en dan wordt alles je wel duidelijk

:wink:

Dank je wel :slight_smile:

alvast bedankt voor jullie uitleg maar dat wist ik allemaal al.
Ik heb duizenden mp3’s. Ik zou een progje willen om die ID3v2 tag AUTOMATISCH overal in te vullen.
Als ik die 1 per 1 met Winamp moet afgaan en telkens naar de fileinfo en dan die ID3v2 tag copieren van de ID3v1 tag dan ben ik nog weken bezig.
Er moet toch een progje bestaan om die ID3v2 tag in te vullen aan de hand van de bestandsnaam?
Er zijn wel honderden progjes om de ID3v1 in te vullen maar niet voor de ID3v2.

Greetz

Er is een programma dat Cdex noemt en dat dat doet wat je wil maar dan wel via een kleine omweg. Je moet eerst van alle MP3’s een Wav maken en dan terugzetten naar MP3