Win98 & 2000

vbimport

Heb de twee staan,zou graag versie 2000(advanced server :slight_smile: ) willen verwijderen,ok,ik weet’t het klinkt raar maar ben gewoon m’n pass kwijt… :frowning: dus ik zie 2 oplossingen,oftewel windows 2000 verwijderen en herinstalleren,oftewel een pass. crack kunnen vinden,
kan iemand me fff bij deze helpen???

GRTZZZZZZZZz

ik heb ook weleens een dag dat ik al mijn passwords vergeet. Heb nu de oplossing: een NOTITIE maken :slight_smile:
Je kunt beter win2k adv. server herinstalleren en tijdens setup voor Herstellen kiezen. Als dit niet lukt, dan zul je denk ik alles opnieuw moeten installeren. (en probeer deze keer het wachtwoord dat je tijdens setup moet invullen niet te vergeten…)

Als je alles clean installed hebbie wel een lekker schoon sysje! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
Als je alles clean installed hebbie wel een lekker schoon sysje! :stuck_out_tongue:

Hehe… altijd weer een goeie smoes om de boel eraf te flikkeren :slight_smile:

weet niet of het met win2000 werkt maar je kan rebooten in dos (als het erop staat) naar de pwl file zoeken en dat deleten werkt altijd (win95&98 toch )

MaFd0n

da’s win95 en 98 ja… ben bang dat dat niet bij Win2000 gaat lukken anders heeft Microsoft een ontiegelijk groot probleem… hehe… nou ja ze zijn zelf al een ontiegelijk groot probleem :slight_smile:

Als je het niet erg vindt dat al je accounts verwijderd worden, kan je de SAM-database wissen. (SAM= Security Accounts Manager; beheert alle beveilingingsregels en -informatie in Windows NT/2000 server.)
Als je je computer als werkstation gebruikt zal dit wel geen probleem zijn. Als je daarna windows 2000 opnieuw opstart heb je een nieuw administrator-account en een blank wachtwoord.

Nu dus het praktisch gedeelte…

Als je de Recovery Console (RC) geïnstalleerd hebt en geconfigureerd voor ‘automatic administrative log-on’, dan kan je de RC booten. Wis dan het bestand
“%systemroot%\System32\Config\Sam” en herstart.
Is dit niet het geval, start dan je systeem op met een floppy en wis het bestand manueel in je windows-directory (bv. D:\WINNT\System32\Config\SAM). Als je Windows 2000-partitie geformatteerd is als FAT kan je een gewone DOS-startdiskette gebruiken. Als je partitie geformatteerd is als NTFS moet je een utility als NTFSDOS gebruiken.

Denk er dus aan dat al je accounts verloren gaan als je deze manier gebruikt!

kan je niet een soort van pwl-hack progietje proberen volgens mij veel simpeler

waar kan ik dat hack prog vinden…