Win386.swp

vbimport

yo gozers!

Deze file is bij mij iets van 800mb groot/klein (<net wat je wilt)
Echter, voor mij is het groot. Ik heb op die schijf nu nog maar 2.5 mb vrij. juist 2.5 mb. je begrijpt misschien wel dat ik die file graag zou willen moven naar mijn D schijf waar nog 23 gig vrij is. Hoe moet dat? niet met ctrl+X en ctrl+V. want die file staat in mijn windows map.
Dus hoe kan ik, zonder windows opnieuw te installen, die 800mb veilig moven? zodat windows er dus eigenlijk niets van merkt?

Nu moet ik wel bekennen dat ik die ctrl+X en ctrl+V move niet durf te wagen. maar als ik zie dat (een betrouwbaar) iemand zegt dat het zo moet, dan wil ik het best wagen.

Het betreft het bestuuringssysteem: Win98

owja: kom, liever niet, met oplossingen van: Rebooten en voila. de swp file is 0 mb. want dan zou ik om de 10 minuten moeten rebooten. Ik wil heel graag die swp file naar de D schijf.

Zo zou het moeten :

Ga naar

• Mijn computer
  • Configuratiescherm
  • Systeem
  • Prestaties
  • Virtueel geheugen

en hier kun je kiezen waar je je windows swapfile wilt hebben.

Oude swapfile wordt als het goed is automatisch vrij gegeven.

Stel je swapfile in op 2.5 * Interngeheugen.

Dus minimaal = Maximaal= 2.5 * intern geheugen.

wat ben ík blij dat ik hier lid van geworden ben :slight_smile: het werkt meteen! maar waarom 2.5? en niet 1 gig ofzo?

Heb je bijvoorbeeld 32 mb intern geheugen dan vermenigvuldig je dit met 2.5 en maakt die swap file van ± 70 mb.

Die swap file wordt door windows - programma gebruikt om temporary gegevens voor bijvoorbeld photoshop of beeldscherm afbeelding in op te slaan , het is extra geheugen maar dan op je HD.

Meer dan bovenstaand formule heeft geen nut , maar iedereen is vrij om voor zichzelf die grootte te bepalen.
Heb jij het gevoel dat jouw computer systeem beter werkt met een swapfile van 120 mb , en je hebt die riumte , dan hou ik je niet tegen :slight_smile: , tegen gevoel kan je niet op.

Het is zelfs zo dat systemen met bv. 512 MB intern geheugen geen swapfile meer gebruiken in dien ze geen programma’shebben die er om vragen , zoals photoshop.

In samenhang met bovenstaande : De goedkoopste manier om je computer-systeem sneller te maken is meer intern geheugen.

Meer intern geheugen is minder swap-file data verkeer.

Mocht je iemand kunnen met een oudje zoals : 486 66 mhz , 8 mb intern geheugen enz , let dan maar eens op het lampje van de Harddisk wat deze ( data verkeer ) staat te knipperen als je meeder foto in laad in photoshop.

Je kunt dacht ik ook aangeven hoeveel van welke schijf gebruikt wordt, of ben ik dan in de war met iets anders? (of is dat alleen in Win2K?)

Originally posted by Da_Taxman
Je kunt dacht ik ook aangeven hoeveel van welke schijf gebruikt wordt, of ben ik dan in de war met iets anders? (of is dat alleen in Win2K?)

Neehoor, je kunt per partitie de schijfruimte definieren…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Neehoor, je kunt per partitie de schijfruimte definieren… [/B]

Dan zou ik de C-partitie klein houden en van de D-partitie vergroten.

Gebruik alleen de D: Paritie dat geeft de beste prestaties.