Win32dasm. Hoe werkt het?

vbimport

Ik heb een prog. waarvan ik geen registratiecode/ serial van heb waar om wordt gevraagd alvorens ik het kan installeren. Deze zitten uiteraard ergens versleuteld in de setup.exe of zoiets. En nou schijnt het dat je het met Win32dasm vrij simpel kan kraken.

Nou heb ik Win32dasm. Ik heb het eens bekeken, wat bestanden erin geopend, maar ik kom d’r verder niet uit.

Is er iemand die mij in enkele stappen kan uitleggen hoe ik in Win32dasm achter de registratie code kan komen?

Helaas heb ik geen verstand van programmeren, dus hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Thanx
PrOxYoN

Wat is de prog waar je de key voor nodig hebt? Misschien is dat makkelijker op te lossen! :wink:

wel win32dasm gebruik je met behulp van een hexeditor ( hiew enz. )

1. open het programma en vul een willekeurige serial in > kijk naar het schermpje dat tevoorschijn komt bv. serial is not valid
  2. open de .exe file met win32dasm en click op string refereces
  3. daar zoek je dezelfde string ( in dit geval serial is not valid )
  4. dubbelclick op het zodat je in assembler ziet waar je zit scroll naar boven en daar zie je iets in deze aard : “:00497515©” de C staat voor conditional
    dit is normaal een jump naar een conditie ( is een voorwaarde bv je = jump if equal ) .
    schrijf de offset op
  5. ga nu naar je hexeditor en ga naar deze offset met hiew is dit F5 geloof ik
  6. verander 74** naar 75** of 84**** naar 85****

>>>dit is enkel als het programma echt makkelijk is <<<

anders zul je eerst wat tutorials moeten lezen en crackme’s testen … en natuurlijk SOFTICE leren

en als het echt TE SIMPEL IS dan staat de serial zelfs in de string reference … highgrow bv

Haha! Die ‘learn how to crack’ tutorials heb ik ook es gevolgd ja! zie je dat ze nog handig van pas kunnen komen ook:)

http://www.crackers-in-action.org/

en hier vind je dus een 120 tal crackme’s :slight_smile:

… wat is het doel van een link niet-klikbaar maken, vraag ik me welis af… de URL staat er toch wel dus dat kan het niet zijn…

Link werkt niet…

wookie > ik heb die link niet klikbaar gemaakt omdat deze illegaal is en daarbij meestal zijn er dan van die zakken die dan weer eens beginnen te lullen ( zal maar geen namen noemen :frowning: )

sorry maar de link werkt niet omdat ze aan een update bezig zijn