Win2k & writers

vbimport

Ik heb ene plex 16 IDE bij gekocht en als ik een cd van 74 min maak dan doet die dat in 9 min. Is langzaam dus. Mijn buffers worden nooit leeg (zo komen wel aan 9 % ofzo).
Mijn plex 12 scsi werkt thans perfect.

Met Win 95 - 98 - mil kon je : Syncronisatie van geg overdracht, Beide IDE kanalen ingeschakeld, DMA kiezen

Wat moet ik voor SCSI en voor IDE instellen? En waar kan ik dat kiezen bij Win2K (is effe wennen)

Burn Proof past toch ook de schrijfsnelheid aan als buffer leeg dreigt te raken? Dat zou de langere opname tijd kunnen verklaren.

Verder weet ik niet welke instellingen je waar zou moeten selecteren…het werkt hier verder prima allemaal met de standaard instellingen (alleen bij een backup maken van een backup (dus mindere kwaliteit van ‘origineel’ wil het nog wel eens schokken in buffer, maar geen coaster nog).

Originally posted by Night Hawk
[B]
Te eerste scsi kun je niet instellen in DMA voor de rest van de instellingen lees dit even HELEMAAL door als je dan nog vragen hebt horen we het wel.

Greetings Night hawk

:cool: [/B]

Link heeft geholpen :slight_smile:
Ik heb 2 HD’s in raid (msi DRR mobo) en één HD op de primaire (oude schijf) ik heb dan nog 2 IDE writers + 2 scsi writers + scsi cdrom :slight_smile:

Ik kan alleen maar DMA kiezen bij de secundaire IDE kanaal. Is dat normaal ? Jij kan Ultra DMa kiezen of maakt dat niets uit ?

Ik ben gene hardware freak en ik ken er dus ook niet teveel van.
Dit is mijn mobo : K7T266 Pro
Info vind je hier: http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/msik7t266.htm

1 ATA 100

En voor wat is die bij mij dan ingebruik?
Raid ? Die ander stom langzame HD (niet in raid) ???

Edit:

URL even clickable gemaakt (waarom doen toch zoveel mensen dat met die sterretjes…dat is irritant) :wink:

als je een via moederbord hebt kan je dma aanzetten tijdens installatie 4in1 drivers als ik me niet vergis…