Win2k servertje en client :-(

vbimport

hi there…

ik heb een fijn probleempje met een netwerkje, een servertje met Win2k Pro erop, en een client met Outlook onder WinMe, het internet fijn doorgelust naar de clients… ook kan ik prima mailtjes versturen en ontvangen, maar met een attachment laat 'ie het afweten. Dit werkt vanaf de server wel gewoon.
Heb ook al met Ms gebeld, maar die komt er ook niet uit.
iemand enig id ??

groetzz…

Ik kan jou helaas niet helpen. Er is wel een redelijke kans dat het aan winMe ligt…
Wat betreft jouw ‘server’: win2k Professionel kan geen server draaien. Enkel win2k server, advanced server en datacenter server kunnen dat. In jouw ‘workgroup’ heb je enkel met clients te maken.
Ik hoop dat je de oplossing vindt! Al eens geprobeerd overal win2k te installeren? WinMe kan je perfect en probleemloos upgraden naar win2k.

bedankt bioEman, alleen een Win2kprof systeem kan best wel dienen als servertje voor internet door te sluisen. het is mij nog niet gelukt in iedergeval…

iemand enig idee ??

bedankt

Hmmm misschien moet je gewoon Win98SE gebruiken en WinY2K SERVER…

alleen is dan de licentie een probleem :frowning:
dus dat word hem gewoon niet…
't beste…

zorry…kwist nie dat er zo1 was :wink:

nou, het is ff zo dat het voor een bedrijf is en alles legaal moet zijn… helaas :frowning:

he de groeten…

sja dan moet je maar even aan meneer de bedrijfsvoerder uitleggen dat het niet anders kan…en die 2 pakketten nodig zijn :wink:

weet je wat… linux… hartstikke gratis !! :wink:
heej bedankt…

groetzz