Win2K & SB live digitale uitgang

vbimport

Hoe krijg je je SB live digitale uitgang aan de praat onder win 2000 pro?? (spdif-out)
Thx

Zover mij bekend (heb ik eerder nagevraagd op andere fora e.d.) is het niet mogelijk om met Win2k gebruik te maken van de SPDIF van je SBLive. Net zoals het niet mogelijk is gebruik te maken van de real time effecten…

Dat suckt!!!

Het installeren van LiveWare suckt in Win2k al… je kunt alleen sommige versies van LiveWare 3 icm met sommige kaarten installeren…

bijv LiveWare 3 van een Live RETAIL werkt niet op een OEM etc

Die liveware werkt juist maar voor EAX…

Ik heb die kaart ook onder 2k hier draaien maar gebruik dat xtra kaartje nie eens! (met die SPdif/midi erop enzo) :wink:
Ligt ongebruikt in de doos ofzo! haha! Misschien maar is zo’n Cambridge set purchasen binnenkort… kosten toch geen roggel meer! :wink:

hmmz zal wel aan mij liggen, maar kheb een SB Live + Win 2k er hier werkt alles + real time effecten :slight_smile:

Welke LiveWare en welke Live! heb je?

Mijn SB Live 1024 Player (bulk) is in Win2k met Liveware 3 een heel stuk kaler dan in 98/ME (ik krijg niet eens die zwarte surround mixer enzow meer…)

Ik heb een SB Live! Value + Win2k geen SP1 of 2. Win2k drivers voor de kaart. Alles werkt :slight_smile:

Ik heb ook een SB Live en onder Win2k draait die voor geen meter. De muziek hikt vrij veel en loopt niet synchroon. Geen idee waar het probleem in zit. Creative heeft dit wel als “known issue” en adviseert een aantal BIOS instellingen aan te passen. Dit heeft nog geen effect gehad.

Het probleem zou kunnen zitten in het gebruik van IRQ 9 aangezien de meeste andere kaarten ook gebruik maken van deze IRQ, waaronder de SCSI kaart.

Ook is het zo dat bij het booten de voortgang tijdelijk stokt en dus veel langer duurt dan normaal. (ik heb dat getest door de kaart er tijdelijk uit te halen)

Al met al zijn mijn ervaringen met de Soundblaster de laatste tijd niet al te best.

Die spdif-out uitgang werkt voor geen meter onder Win2K Pro.
Er is daar geen DVD DTS geluid uit te krijgen…
Hij werkt wel, maar niet voor dvd…
Ik gebruik Powerdvd 3.0 dus daar ligt het niet aan en onder winme werkt alles wel…
Liveware 3.0 hielp ook niet, juist maar EAX erbij, weeral geen dts…
Tja, Winme dan maar weer
suckt…

Onder win2k hangt me SBlive ook onder IRQ9, samen met me GF2mx, modem, USB controller en Promise ATA100 controller.
Maar hij werkt dus wel, heb geen speakers hiero om die spdif te tjekken… volgende investering! hehe! :stuck_out_tongue:

Je zal teleurgesteld zijn, kan het je verzekeren…
Ik heb DTT 2500 Digital 5.1 set en noppes!!!
Onder WinMe perfect…

heb nieuwe beta drivers getest ervoor en nu werkt spdif wel goed onder win2k…

Waar heb je de beta gedownload?

Is dat dan een heel nwe Liveware?!

weet ik niet meer zo direct, zal eens navragen…
sorry guys, kijk eens op www.ctrl-alt-del.com
www.m3dzone.com

www.ntcompatible.com
daar vind je die drivers
have fun!!!

Helaas, de link naar de daadwerkelijke zip files is DOOD! Als je nog andere suggesties hebt dan graag.

In de afgelopen dagen heb ik veel “onderzoek” gedaan naar andere mogelijkheden, en ben tot de ontdekking gekomen dat de combinatie ASUS (CUV4X) en Soundblaster ook niet zo’n goeie is. Er zijn veel problemen bekend met het gebruik van SB kaarten in de Asus borden in combinatie met Win2000. Alle andere OS’en geven geen probleem, maar…

http://trix.mine.nu/html/ac3.html

moet wel SP2 hebben dan werkt het bij mij wel.