Win2k probleem

vbimport

Ik heb Win2k professional workstation NL aan het draaien op mijn computertje… alleen heb ik sinds enkele dagen een probleem. Telkens als ik IE afsluit en soms een ander programma krijg ik een foutmelding in de trant van “Instructiefout op 34297234sfsr728934; het geheugen kon niet worden write/read”…
Klik ik hierna ok annuleren dan sluit hij het desbetreffende programma af (zoals dat zou moeten?) en kan ik gewoon weer verder werken en het programma dat bij het afsluiten een fout veroorzaakte ook weer gewoon opstarten

Ondanks dit niet echt schadelijk voor mijn systeem is ben ik er toch niet zo blij mee dus mijn vraag: wat doe ik hieraan?

ps ik heb SP1 NIET geinstalleerd daar deze met een ISDN verbinding downloaden niet echt een pretje is…

Vreemd…maar ja, Windows blijft vreemd (en het is Win2k Prof, de toevoeging Workstation is niet van toepassing :wink: )

Is er een programma geïnstalleerd dat niet helemaal compatible is met Windows 2k? Het lijkt erop dat er een resident programma draait dat niet helemaal goed omgaat met Win2k. Dat het aan je hardware ligt lijkt me niet zo waarschijnlijk (hooguit de drivers voor bepaalde hardware)

Kijk ook eens in je foutenlog, wat daar verder nog aangegeven staat. Misschien dat het systeemlog wat meer informatie geeft. Het kan namelijk zijn dat de oorzaak ergens anders ligt en de foutenlog kan daar meer informatie over geven…heb daar zelf ook al eens profijt van gehad.

Uit de logs kan ik nix concluderen wat evt de fout zou kunnen zijn.

Ook heb ik geen programma geinstalleerd vlak voordat de fouten begonnen (naar mijn weten)…

Misschien toch maar eens een virusscanner erop loslaten (zal het wel niet zijn maar je weet nooit…)

defrag ut zaakje anders eens goed!
Laatst wilde me 2K nie meer afsluiten, na defraggen was dat ook over! :wink:

Hmmmm ja het klinkt als onzin, maar met Win weet je het sowieso nooit and it’s worth the shot he! :slight_smile:

Zal het als ik strax thuis ben proberen…

Heb je toevallig Go!zilla3.91 of hoger als downloadmgr ?
Dan kan dat het probleem zijn, overigens is dat vanaf de versie 3.93 verholpen.

Neej die heb ik er niet op…

En euh defrag of scandisk heeft het probleem niet verholpen!