Win2k en usb

ik heb een compaq presario ( jaja, ik ben er niet trots op…)
en ik heb er win 2000 op gezet, maar nu is de usb ‘niet ondersteund’.
ik natuurlijk naar de website gegaan van compaq maar een driver is niet te downloaden, nee je moet een CD bestellen voor $ 10 (dit nog zonder verzendkosten)!

weet iemand misschien een alternatief of zal ik toch maar mijn centjes moeten uitgeven aan een cdtje van compaq…?

Alternatief is een persoon zoeken die die CD voor jouw type presario heeft. Misschien kun je hier ff het type etc van je computer posten… zodoende kan iemand die toevallig in het bezit van deze CD is hem je kan doen toekomen.

Een andere optie is je kast open te trekken en te kijken wat voor chipset op je mobo zit. Wellicht werkt de USB driver van je chipsetfabrikant (is vaak van Intel ofzow) ook gewoon op je Compaq. Ik geef het niet al te veel kans maargoed, het is het proberen waard natuurlijk.
PS. de (universele) driver van de fabrikant zal vast te vinden zijn op de website van de fabrikant…

Ik heb een Compaq presario 5240 (bouwjaar 1998 :wink: )
verdere info hoef ik niet te geven want de inhoud van dit type presario is toch bij iedereen het zelfde.

Das toevallig, heb nog zo’n ding hier staan. Ook een 5240. Heb d’r welis 2000 op laten draaien maar nooit de USB getest omdat ik toch geen USB apparaten had. Heb hier van dat ding alleen een Quick Restore CD liggen maar die heb je zelf ook wel lijkt me! :slight_smile:

yep, maar die quick restore veranderd niks aan de niet werkende USB.

dan zal ik toch maar een cdtje moeten bestellen…

zonde van het geld, maar ik wil wel gewoon mijn scannertje gebruiken!

probeer eens een boze e-mail te sturen of bel naar compaq want je koopt een computer met usb en de drivers zitten er niet bij ik zou het niet pikken is het zelfde bijvoorbeeld je koopt een tv maar de stekker zit er niet aan dus gewoon die cd gratis proberen te bemachtigen want jij koopt iets wat niet compleet geleverd word dus hun fout

Hij is wel compleet gelevert ( ik heb hem al een jaar of 2) maar de drivers zijn idd niet gratis te downloaden op de compaq site wat natuurlijk belachelijk is!

maar ik heb naar de helpdesk van mijn leverancier (Issue te Rotterdam) gebelt en die kwamen met de stelling dat ze deze vraag nog nooit hadden gehad dus niet wisten wat ze eraan moesten doen…heeel raar natuurlijk > een helpdesk is er om vragen op te lossen niet om de antwoorden uit een database op te vragen!

ik ga het later gewoon nog een keertje proberen!
hopen dat ik wel een antwoord krijg op mij vraag…

staat hier ook niks tussen?

ftp://ftp.compaq.com/pub/

Er is softpaq SP12234 die de ROM voor het 1998 model update.
Ik neem aan dat je die al gedraaid hebt ?

zoek ook de chipset op en bekijk op zijn website of daar er geen drivers voor zijn (weinig hoop , want het is en blijft evil compcrap)

Ik heb even rondgesnuffled maar het ziet er naar uit dat je de cd komt te bestellen.

ik heb het voor elkaar > hij doet het!

toch was er op de site een driver te vinden > het koste wel het nodige speurwerk maar ik heb 't voor elkaar!

maar alsnog bedankt voor de tips!

Proficiat !

Zet die driver ergens publiekelijk de downloaden of geef de link even , ik weet nog een paar mensen die ik er gelukkig mee kan maken.

TIA

Originally posted by Murphy23x
[B]ik heb een compaq presario ( jaja, ik ben er niet trots op…)
en ik heb er win 2000 op gezet, maar nu is de usb ‘niet ondersteund’.
ik natuurlijk naar de website gegaan van compaq maar een driver is niet te downloaden, nee je moet een CD bestellen voor $ 10 (dit nog zonder verzendkosten)!

weet iemand misschien een alternatief of zal ik toch maar mijn centjes moeten uitgeven aan een cdtje van compaq…?

[/B]

Volgens mij heb je daar ook eerst voor naar de ISSUE servicedesk gebeld…
en dan heb je mij aan de telefoon gehad :smiley:

Originally posted by The Sorcerer

Volgens mij heb je daar ook eerst voor naar de ISSUE servicedesk gebeld…
en dan heb je mij aan de telefoon gehad :smiley:

LOL had je hem toch even kunnen PM;)

ohjee!

( ps. het was mijn papie hoor…)

nog bedankt dan voor je verhelderende antwoord!
:smiley:

Juust!
Ik wist het.
Hij zei nog:“Ik kijk wel even op een paar forums en vraag of mijn zoon mee kan zoeken”
Ik moet zeggen dat ik het probleem nog nooit ben tegen gekomen.
Maarja, d’r zijn verdomd weinig NS’ers die zelf Windows 2000 installeren (of laten doen).
Het overgrote deel installeerd zelf Win 98 SE of Win ME.

Maar dat zijn geen zaken voor dit forum :stuck_out_tongue:

maar het is opgelost > zand erover!

mijn scannertje kan weer draaien