Win2K blijft hangen bij installatie

vbimport

Hier dan het probleem: Ik heb w2k professional proberen te installeren maar bij het begin blijft ie hangen en krijg ik het bekende blauwe scherm met “Bezig met fysieke geheugendump…” en daarna doet ie niks meer.

Mijn systeem:

• MSI MOBO K7T2 pro
  • Amd 800 Thunderbird
  • Creative DVD
  • Netwerkkaart 10/100 mb
  • Soundblaster Live
  • Diamnond Viper II 32 mb Tv-out

Ik heb het geprobeerd om eerst alleen met de videokaart te installeren, dus zonder de overig kaarten.

probeer eens wat te kkoten met het intern geheugen want daar kan het ook aan liggen op een ander slot te zetten ofzo

Klooien met de MEM’s ?? ander slot ?? hmmm, nee denk niet dat helpt.

Als je nu eens alleen de videokaart erin steekt en dan de install opnieuw doet, pas later voeg je dan de rest van je hardware toe, zo is je kans op conflicten geringer.

Ruff-Next

Ik had hetzelfde probleem en dit was idd opgelost door het geheugen in een ander slot te steken. Alleen het probleem kag niet aan het mobo. Na een tijd werkte het opnieuw niet meer. Wat bleek, het geheugen was gewoon kapot, efkes ingewisseld en alles loopte als een trein

grtzz
poorhaas

had ook een sorrt gelijk probleem… bleek later aan mijn harddisk te liggen…

is die MSI MOBO K7T2 pro een mobo met udma 100 controller ?
zo ja, heb je aan het begin van de installatie je floppy met drivers geladen als w2k er om vraagt ?
ik had namelijk het zelfde probeleem met een abit kt7raid en het lag aan die drivers die ik toen niet geinstalleerd had !!!

:):):):slight_smile:

Net hetzelfde probleem gehad, één van mijn geheugenslots bleek stuk te zijn