Win2000 verwijderen?

vbimport

Ik heb win98 op m’n 1ste hd geinstalleerd, en win2k staat op men andere.
Nu wil ik win2k verwijderen, hoe moet ik dit doen, zodat het opstart menu ook weg is

HD formateren,

of

Start-menu --> Uitvoeren… --> typ : uninstall

Probeer eens !

Niet te moeilijk maken hé.Start op met een opstartdiskette van Win98 en geef het commando sys c: De volgende keer start Win 98 dan rechtstreeks op.

kijk en dat is nogeens een normaal reply cq oplossing in tegenstelling tot al die anderen die alleen maar Format c: kunnen roepen.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by wave6666:
Ik heb win98 op m’n 1ste hd geinstalleerd, en win2k staat op men andere.
Nu wil ik win2k verwijderen, hoe moet ik dit doen, zodat het opstart menu ook weg is
<HR></BLOCKQUOTE>
De enig juiste manier, zodat W98 blijf functioneren is:
Windows 2000 van je systeem verwijderen vanuit Windows 95/98.

Houd je Windows opstartdiskette gereed, die heb je straks nodig, heb je die niet maak er dan eerst een. En zorg er voor dat je in Windows verkenner ook verborgen bestanden kunt zien dat is nodig om deze straks te kunnen wissen, je kunt dit aanpassen in het menu (beeld, opties) in verkenner. vink de optie ”verborgen bestanden tonen” aan.Volg de stappen 1 t/m 3 om Windows 2000 te verwijderen.

1. Vanuit Windows 95/98 verkenner verwijder je de volgende files uit de root (C:) directory.

NTLDR
BOOT.INI
NTDETECT.COM
BOOTSECT.DOS
NTBOOTDD.SYS (indien aanwezig).

1. Van de Windows 2000 installatie op je Harde schijf verwijder je PAGEFILE.SYS uit de root directory. Verwijder de gehele WINNT directory met alle subdirectories.

2. Start de computer opnieuw op, maar dan met de Windows 95/98 opstart diskette. Als de dosprompt er staat type dan “SYS C:” om de systeem bestanden op de C schijf te herstellen naar de standaard Windows 95/98 boot bestanden. Als dit klaar is kun je de disk verwijderen en de computer opnieuw starten. Als alles goed gegaan is moet de computer normaal weer in Windows 95/98 opstarten.

Hierna kun je eventueel de rest van de harde schijf wissen waar Windows 2000 opstond, Programma’s die onder Windows 2000 geïnstalleerd waren werken niet meer naar behoren onder Windows 95/98. Je kunt ze dus beter opnieuw installeren onder Windows 95/98 en klaar.

Succes.