Win2000 start niet meer op

vbimport

Gisteren zette ik m'n pc uit zonder iets speciaal op te merken.

Nadien zet ik hem terug aan en dan geeft hij tijdens het booten de melding "NTLDR not found, press ctrl+alt+delete" en als ik dat doe start ie natuurlijk opnieuw op.

Kent iemand dit en weet wat er aan te doen is? (behalve een nieuwe setup). Kan ik misschien die "repareren van vroegere Win2000installatie" gebruiken, of is dat link?

Het enige "vreemde" dat ik in de laatste windowssessie gedaan heb, is m'n F: en G: gedefragmenteerd; zonder foutmeldingen ofzo.
Mijn gegevens staan op een aparte schijf, dus het is geen ramp om de C: te formatteren, maar ik vermijd het toch liever.

Bedankt!

NTLDR.EXE is zeg maar de huidige IO.SYS en MSDOS.SYS.

Wel vreemd dat ie het dan wel doet en dan niet… als die naar z’n grootje is moet eigenlijk de bootsecter eventjes opnieuw gemaakt worden. Hoe dat precies in W2K in z’n werk kan gaan… geen flauw idee.

Hmm… niet lopen rommelen in je boot.ini?
Als ie nm vanaf de verkeerde partitie probeert op te starten is dat NTLDR-errortje het 1e wat je te zien krijgt!
Als je nog op een manier op die HD kan komen om je boot.ini te checken zou ik dat doen. Anders HD aan andere pc hangen om zo erbij proberen te komen.