Win2000 Pro. ...?

vbimport

Kunnen we Win2000 laten sneller draaien ofzo en hoe doen we dat ??? Enige idee ??? Bedankt

sneller draaien doe je door een snellere processor of meer geheugen te komen…anders niet…:stuck_out_tongue:

je hebt wel van die tweakutils uiteraard…check tweakfiles d8 ik maar es!

• configureer het zaakje goed
  • laat nie onnodig applicaties geladen staan (dus ook nie vanaf booten)
  • maak de partitie waar 2K opstaat niet te groot
  • zorg dat je pagefile (virtueel mem) groot genoeg is maar niet te groot. (ik houd altijd 2,5 keer me mem aan met een max van 512mb)
  • defragmenteer geregeld
  • … (nog meer?)

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]sneller draaien doe je door een snellere processor of meer geheugen te komen…anders niet…:stuck_out_tongue:

je hebt wel van die tweakutils uiteraard…check tweakfiles d8 ik maar es! [/B]

Hellemaal niet voor Win2000 alleen voor Win9x …!!!

Originally posted by SAIGON66
[B]

Hellemaal niet voor Win2000 alleen voor Win9x …!!! [/B]

Ook wel voor 2K hoor, alleen dan in de vorm van een tweaker voor je VGA voor onder win2k!
Er is toch ook een TweakUI voor 2K?! (deed net een search naar tweakui bij Google en daar zag ik deze link bij staan!)

-Ram-geheugen is de belangrijkste factor. Zorg voor 256 MB RAM voor voldoende werkcomfort.
-De pagefile kan je ook op een 2e schijf zetten, indien je daarover beschikt. Dit versnelt de boel ook heel wat.

volgens mij moet je ook juist zorgen dat je pagefile NIET groter als 2 x je interne geheugen is!

Originally posted by -=HeadLesS=-
volgens mij moet je ook juist zorgen dat je pagefile NIET groter als 2 x je interne geheugen is!

Ik had dus juist gelezen dat je, voor het beste resultaat, je pagefile dus op 2,5x je interne RAM moest zetten. Maar omdat ik het onzin vind om meer als 512mb eraan toe te wijzen (heb nm 512mb RAM), houd ik altijd een max van 512mb aan. Misschien dat dat al overdreven is, maar heb nog nooit errors gehad dat het te weinig zou zijn! :wink:
(ik had dat btw niet in een promotie artikel voor HD’s gelezen hoor! :stuck_out_tongue: )