Win2000 op PII350/256MB

vbimport

Ik heb onlangs win2000 geinstalleerd op m’n computer en bij bijna iedere opdracht die ik geef slaat m’n CPU Usage naar de 100 procent wat resulteerd in een kortstondig vastlopen van m’n systeem(5 a 10 sec).

Wat kan hier aan de hand zijn, ik weet dat een PII350 voor de meeste van jullie als een oud systeem wordt gezien maar het moet toch echt snel genoeg zijn.

Ik heb hier volgens mij al eens eerder een vraag over gesteld en toen heb ik er 128MB extra geheugen in gezet, dit mocht niet baten.

Ik doe niets bijzonders met deze pc, please help!!!

mzzl

Ik heb hele tijd terug ook gewoon 2K op een K6-2 400 gedraaid en eigenlijk draaide dat best ok!
Ik zou de boel is defragmenteren enzo! Zou een hoop kunnen schelen! (Schele?! Wie noem jij een schele?! :stuck_out_tongue: )

Draai nu ook 2K op een 1,2/256 en als ik een webpage open dan gaat de meter 0,5 sec naar 30% cpu belasting en dan weer naar 1%. Omgerekent naar wat jij voor sys hebt zal jou pc heus wel elke keer 100% gebruiken alleen dat ie dan 10 secs vastloopt klopt nie helemaal! :confused:

Dit gaat niet opschieten! Zat zelf te denken om m’n bios te updaten want de huidige komt uit 98, maar heb daar eigenlijk weinig zin in want dan moet alles weer opnieuw geinstalleerd worden.

Wie kan me vertellen of dit een goed idee is.

bedankt.

Bios is inmiddels ook geflashed maar dat mocht niet baten, ik word hier gvd wel een beetje gek van.

Heb je wel gecontroleerd of alle hardware compatible met Windows2000 is?
http://www.microsoft.com/windows2000/compatible
was het volgens mij…

Ik weet ondertussen wat m’n problemen veroorzaakt maar ik snap de logica er niet van.

Wanneer win2000 is geinstalleerd doet m’n geluid heel erg raar(pci128 van creative), heel erg veel gekraak.wanneer ik dan de automatisch geinstalleerde geluidsdriver verwijder en deze vervang door nieuwe, dan werk het geluid maar m’n systeem wordt heel erg traag en slaat dus soms enige seconden vast.

Nog iemand suggesties, want ik heb nu dus geen geluid.

Groeten

Heb je de allerlaatste driver van Creative geprobeerd?
Is het onboard geluid of losse geluidskaart?

Het is een losse geluidskaart van creative(pci128,E1370).Komt niet voor in de compatible lijst van win2000(alle andere wel)

Wanneer ik de driver vervang voor de laaste versie die op op de site van creative haal doet het geluid het perfect maar krijgt m’n systeem kuren zoals eerder beschreven.

Aan de proc zal het niet liggen. Ik ken iemand met een PII 350 met 64 MB Ram en die draait um zonder problemen

Originally posted by Brinta
[B]Het is een losse geluidskaart van creative(pci128,E1370).Komt niet voor in de compatible lijst van win2000(alle andere wel)

[/B]

Dan denk ik dat je hiermee het probleem gevonden hebt…
Ander geluidskaartje dat wel compatible is zou de problemen moeten oplossen…

Daar was ik al bang voor, wel raar hoor.Is toch best wel een vaak gekocht kaartje geweest.

Zou ik een driver van een wel ondersteunde geluidskaart kunnen proberen.

Stuur is een meeltje naar MS! Misschien dat ze een oplossing hebben of dat ze echt zeggen dat ie nie ondersteund is, weet je gelijk waar je aantoe bent!