Win2000 instaleren

vbimport

hallo allemaal ik heb net me schijf geformateerd compleet ik wou win2000 setup starten maar hij zegt dat ie niet kan openen in dos maar waar dan wel??? ik heb nu weer win me er op en vanuit daar win2000 gestart hij geeft eerst de melding dat hij de dll : niet kan vinden en daarna werkt alles perfect todat ik em opnieuw moet opstarten omdat hij hardware moet zoeken enz dan krijg ik een blauw scherm met if this is the first time restart computer or check for viruses en bla bla bla maar win2000 moet toch gewoon vanuit dos kunnen starten ???? weet iemand anders waar ik een goeie kan downloaden want deze is gecopierd van een werkende heel vreemd allemaal

greetz arjan

maar win2000 moet toch gewoon vanuit dos kunnen starten ???

Volgens mij niet.

Als je bios het ondersteund kun je je cd-rom als eerste in de boot-volgorde zetten, dus voor je floppy’s & hd.
cd van win2k erin, rebooten en de setup gaat lopen.

Als dit niet kan/lukt kun je op de cd-rom van win2k een programma vinden waarmee je 4 boot-floppy’s kan maken waarmee je de setup kan opstarten.

ik heb em nu gewoon via me gestart gekregen maart krijg een runtime error die zegt dat er een andere harddisk driver in moet beetje vreemd dus ik kwam het probleem ook al op microsoft.com tegen maar die zeggen dat het met het ram te maken heeft maarja mijn ram functioneerd perfect beetje vaag dus dat win2000 ik denk dat ik maar bij me blijf

Originally posted by arjanneumann
[B]hallo allemaal ik heb net me schijf geformateerd compleet ik wou win2000 setup starten maar hij zegt dat ie niet kan openen in dos maar waar dan wel??? ik heb nu weer win me er op en vanuit daar win2000 gestart hij geeft eerst de melding dat hij de dll : niet kan vinden en daarna werkt alles perfect todat ik em opnieuw moet opstarten omdat hij hardware moet zoeken enz dan krijg ik een blauw scherm met if this is the first time restart computer or check for viruses en bla bla bla maar win2000 moet toch gewoon vanuit dos kunnen starten ??? weet iemand anders waar ik een goeie kan downloaden want deze is gecopierd van een werkende heel vreemd allemaal

greetz arjan [/B]

Wat je kunt proberen is je gaat naar deze site http://www.drd.dyndns.org/index2.html dan naar bootdisk en je download de 4 bootdisk. en probeert het opnieuw.

Originally posted by Night Hawk
[B]

Wat je kunt proberen is je gaat naar deze site http://www.drd.dyndns.org/index2.html dan naar bootdisk en je download de 4 bootdisk. en probeert het opnieuw. [/B]

Klopt!
Mijn Win2K CD is ook nie bootable, maar als je de comp opstart met de 4 bootdisks van Win2k dan kan je em wel installen!!
Bootdisk.com