Win xp wekt niet goed

ik heb xp geistalleerd,
dat gaf al de eerste problemen liep tot 3x toe vast bij het detecteren van de hardware toen maar netwerk kaart eruit en geluidskaart er zat alleen maar meer een vga kaart in.
nu ging alles wel door
xp er op ik blij
nu die kaartjes er maar weer in loopt ie vast bij het opstarten ojee netwerk kaart er maar uit werkt niet nix wekt ook niet apart
wat nu

het is een oud pc van me maar ja daar zal het toch niet aan liggen dat hij te oud is het mainboard ofzo

het is een cyrix 300
yakumo mainboard y586via
6,5 gb hd
64 mb int
naja
thanx

je systeempje is wel wat aan de lage kant voor XP

En 64mb is zeker niet genoeg

Ik vond het volgende hier:

Microsoft Windows XP Upgrade Requirements

Windows XP Home/Professional
233 MHz CPU, 64MB Ram, 2 GB hard disk space.

Recommended:
300 MHz CPU and 128MB Ram

Als dit klopt, moet je er dus wat geheugen bijprikken.
Ik moet Snowie wel gelijk geven dat het systeem aan de magere kant is voor Windows XP.
Is denk ik niet aan te raden.

naja
het was te proberen het is toch maar een tweede systempje erbij
thanxz
ik dacht zelf ook wel dat het nie wou

Je kunt wel in Windows XP een keus maken tussen beste prestatie en beste vormgeving. Als je voor prestatie kiest, worden alle fancy dingetjes als animaties en schaduw uitgeschakeld. Miesschien dat het dan kan.

Ga naar Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Visuele effecten aanpassen. Kies dan voor Beste prestaties.

ik zal het es proberen
win 2000 prof er nu opstaan maar het zelfde probleem
kan het ook aan het moederbord ligen ofzo
nja win 98 maar es proberen

ik denkt dat het aan de (in mijn ogen) inferieure componenten ligt : cyrix en yakumo staan nu niet echt bekend als top merken.

geen flames aub

Die 300mhz is ook wat a/d krappe kant hoor. Als je het al a/d praat krijgt dan zal alles waarschijnlijk heeeeeel sloooom zijn! :stuck_out_tongue: (mede door die 64mb; ik raad 256 aan)