Win XP installeren

vbimport

Ik heb win XP devilsown gedownload en nu wil ik em installeren. Het zijn iets van 30 gezipte files.
Heb ze geunzipt en op een cdtje gebrand, maar ik zie bijv. geen setup-bestand staan en als ik m’n pc opstart wordt ook niet automatisch xp geinstalleerd.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Betekent dat dan ook dat de autorun het niet doet?

btw waren het geen .rar bestandjes?

de files heten "xpcorppro-devilsown.r00"en dan t/m .r30

er is wel een .rar-file maar wanneer ik em uitpak dan zie ik weer hetzelfde bestand

Waarschijnlijk is jouw versie corrupt, probeer winXP eens via eDonkey2000 te downloaden.

Probeer het opstarten eens met winnt32 uit de i386 folder.

Mocht de CD in orde zijn dan

Bewaar eventuele bestanden voor je hieraan begint …

Zo deed ik het …

1… Maak een boot diskkette … ( inclusief FORMAT.EXE en SMARTDRV.EXE ) en met cdrom ondersteuning ( Gebruik zelf een ME Bootdisk ) Smartdrive=oude dos programma en voorkomt haperen instaleren XP

2… Boot je kompjetur vanaf diskkette.

3… Formateer de C harde schijf.

4… Type A:SMARTDRV.EXE ( enter )

5…Benader de CDROM waar je XP opstaat en ga in de I386 directory , type WINNT.EXE ( enter ) en volg de instructies op je scherm.

Als alles goed is gegaan heb je XP op een clean systeem geinstalleerd.

Suc6

Bedankt voor de reacties!
Ik ga het thuis proberen… hopelijk lukt het allemaal…

Ik heb de iso en die gewoon gebrand en cd bootable gemaakt! Hdd formateren en dan gewoon booten van cd!

Het is gelukt hoor!

Ik had het rar-bestandje die erbij zat over het hoofd gezien, maar nadat ik die had uitgepakt, kwam de iso-file eruit en die op een cd gebrand.
Heb XP inmiddels geinstalleerd en alles draait ok!!

Originally posted by PerfectPrintout
[B]Mocht de CD in orde zijn dan

Bewaar eventuele bestanden voor je hieraan begint …

Zo deed ik het …

1… Maak een boot diskkette … ( inclusief FORMAT.EXE en SMARTDRV.EXE ) en met cdrom ondersteuning ( Gebruik zelf een ME Bootdisk ) Smartdrive=oude dos programma en voorkomt haperen instaleren XP

2… Boot je kompjetur vanaf diskkette.

3… Formateer de C harde schijf.

4… Type A:SMARTDRV.EXE ( enter )

5…Benader de CDROM waar je XP opstaat en ga in de I386 directory , type WINNT.EXE ( enter ) en volg de instructies op je scherm.

Als alles goed is gegaan heb je XP op een clean systeem geinstalleerd.

Suc6 [/B]

Wat ik mij afvraag…geeft Smartdrive tegenwoordig nog prestatiewinsten met de huige schijven?

Originally posted by -=HeadLesS=-
Wat ik mij afvraag…geeft Smartdrive tegenwoordig nog prestatiewinsten met de huige schijven?

Dit heeft nix te maken met de snelheid van de huidige hardeschijven. Het is zorgt ervoor dat je bestanden sneller ingelezen worden van je CD-Rom naar je RAM geheugen en daarna weer weggeschreven kan worden naar je hardeschijf. Dat is dus een soort buffer. Dus een mindere belasting voor je PROC. :wink:

Originally posted by King Dingeling

Dit heeft nix te maken met de snelheid van de huidige hardeschijven. Het is zorgt ervoor dat je bestanden sneller ingelezen worden van je CD-Rom naar je RAM geheugen en daarna weer weggeschreven kan worden naar je hardeschijf. Dat is dus een soort buffer. Dus een mindere belasting voor je PROC. :wink:

Hmmmm ok…maar ik hoef me proc nie te ontlasten hoor :stuck_out_tongue: mag stressed draaien anders zonde van geld :wink:
En aangezien der meestal een 2MB buffer op je hd zit d8 ik van…laat ik deze vraag toch maar es stellen! :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Hmmmm ok…maar ik hoef me proc nie te ontlasten hoor :stuck_out_tongue: mag stressed draaien anders zonde van geld :wink:
En aangezien der meestal een 2MB buffer op je hd zit d8 ik van…laat ik deze vraag toch maar es stellen! :slight_smile:

Maar het gaat nog steeds sneller als je smartdrive laad! Scheelt wel een aantal factortjes :wink:

Bedankt voor de uitleg, PerfectPrintout
Worked like a charm :smiley:

Originally posted by pendekar
[B]Het is gelukt hoor!

Ik had het rar-bestandje die erbij zat over het hoofd gezien, maar nadat ik die had uitgepakt, kwam de iso-file eruit en die op een cd gebrand.
Heb XP inmiddels geinstalleerd en alles draait ok!! [/B]

Ik heb deze versie ook gedownload en iso file gebrand met NERO maar toen ik deze cd in de cdrom zetten , het wil niet booten . Ik heb alles geprobeerd ook in de bios maar het wil niet lukken , ik snap hellemmal niet meer , ik word gekkkkkk …!!! hu…hu…hu…!!!

Goed lezen wil nog wel eens helpen :slight_smile:

Originally posted by King Dingeling

Maar het gaat nog steeds sneller als je smartdrive laad! Scheelt wel een aantal factortjes :wink:

Ik heb gister voor een vriend van mij WinXP op z’n PC gezet (Duron 600 256Mb). Eerst zonder SMARTDRV.EXE… bleef het steeds hangen (bij “Copying files to disk”). Daarna toch maar eens SMARTDRV.EXE geprobeerd en alles ging snel & vlekkeloos. :slight_smile: