Win xp firewall

waar vindt ikl de firewal, wil deze namelijk disabelen enne search doet het niet

Ga in je configscherm naar Network Conn. en kies daar de eigenschappen van de gebruikte verbinding. Ga naar tabblad Advanced en voila!!
Deselecteren en weg vuurmuur!
Een firewall gebruiken is overigens geen slecht id! :wink:

Voldoet trouwens best aardig, volgens Gibson Research Corp. (ga naar Test My Shields).

Originally posted by Azrael
Voldoet trouwens best aardig, volgens Gibson Research Corp. (ga naar Test My Shields).

Eh… “best aardig” of Stealth mode?!

Jaja, bij mij is ook alles stealth, maar ik drukte me voorzichtig uit voordat ik hier allemaal firewall-cracks over me heen krijg hoe kut het niet is en dat M$ suckt en wat al niet meer zij… Ik vind het PRIMA werken! :slight_smile:

Originally posted by Azrael
Ik vind het PRIMA werken! :slight_smile:

Geloof heus wel dat het prima werkt, maar ik vertrouw firewallwerk liever toe aan een programma dat speciaal daar voor ontworpen is! :wink:

Wie weet wat microsoft voor verborgen toegangen open heeft openstaan voor hun eigen doeleinden…

Originally posted by RDJ
Wie weet wat microsoft voor verborgen toegangen open heeft openstaan voor hun eigen doeleinden…

IDD, ben dus nie de enige die MS nie geheel vertrouwd. :wink:
Ach ja, ze leveren je wel steeds weer complete OS’en & andere SW voor de prijs van 1 CDR. :stuck_out_tongue:

Welke firewall werkt dan goed (en makkelijk) in WinXP? Ik heb gemengde geluiden gehoord over ZoneAlarm. Op Win98/Me gebruikte ik Tiny Personal Firewall; vond ik erg fijn werken.

Oh… laat maar. Dit lees ik op de ZA site: ZoneAlarm Pro is compatible with Microsoft® Windows® 95/98/Me/NT/2000 and XP.

Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that’s very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

en te bedenken dat ik niet eens een firewall heb staan :stuck_out_tongue:

Originally posted by SoulShower
en te bedenken dat ik niet eens een firewall heb staan :stuck_out_tongue:

Zo zie je maar weer dat die online tests ook nie alles zijn! :wink:

Azrael: Zelf gebruik ik ZoneAlarm onder XP. Vroeger altijd BlackIce Defender icm AtGuard. AtGuard is inmiddels overgenomen door Norton en Norton biedt een soortgelijk produkt aan onder de naam Norton Personal Firewall, wat prima is!
Kijk er zijn natuurlijk altijd wel wacko’s die toch binnen komen, het is, voor mij, meer de bedoeling om diegenen die van die tools gebruiken om te “hacken”, wat ik het in dat geval niet wil noemen, dat die er nie in komen! Van die pestventjes die teveel TV kijken! :wink: