Win xp: als je online bent en disconnect en daarna weer wil inbellen lukt niet

Ik heb het volgende pobleem: Bij Win XP als ik inbel om te gaan surfen lukt me dit alleen de eerse keer… Als ik weer offline ben en besluit weer te inbellen om te gaan surfen op het web kom ik niet verder dan: wachtwoord en gebruikersnaam controleren, hierna blijft hij hangen… Vreemd… Hierna moet ik gewoon Win XP wel via een multiboot (win98 en Win XP) weer herstarten om opnieuw te connecten dan pak hij hem wel probleemloos. Ik heb dit via diverse accounts geprobeerd maar heb steeds hetzelfde probleem. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Hebben meerdere mensen hier last van? :confused:

Alvast bedankt voor de reakties!

ik heb dat probleem ook gehad, ik moest soms tot 10x per dag opnieuw opstarten.

ik heb dan gebeld met de helpdesk en die zeiden dat er sinds kort een update was voor mijn modem speciaal voor onder XP(alcatel speedtouch usb), nadat ik de update gedaan had was mijn probleem er nog steeds, ik heb dan nogmaals gebeld en nu zeiden dat de modem te weinig stroom kan krijgen, ik heb de modem nu op een usb hub zitten die appart gevoed wordt en tata het probleem is verdwenen.

ik weet niet welke modem je gebruikt maar als het een usb is kan je dit eens proberen

er is een via patch voor op www.viatech.com

je kunt de energiebeheer van je usb poorten uitzetten in de hardware properties

en de nieuwste alcatel drivers downloaden indien nodig

dat werkte goed genoeg voor mij

:frowning: Ik heb dus geen usb modem maar gewoon een pci modumpje met chipset e-tech. Maar ik zal eens verder rond op het web. Ik heb al eens gekeken maar tot nu niets kunnen vinden. Maar het is goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die met dit probleem zit!

Jullie zien nog wel van me!

Greetings from here,

F.K.

Als je geen Router hebt doe je dit je gaat naar de Dosbox en typt daar ipconfig /renew op deze manier haalt die het ipadres op en zou het moeten werken heb je wel een Router moet je via je browser naar de Router gaan en daar het (externe) ipadres vernieuwen.
Groetjes