Win Me en win98 op 1 HD of gewoon win 2000 pro?

vbimport

geachte mensen

ik werk nu al zeer geruime tijd met win 98
heb win millenium ook al uitgeprobeerd
maar sommige dingen zoals adsl werken niet op win me
terwijl cd’ schrijven perfect ging op win me

enz enzz
dus was ik vanplan
om deze 2 op 1 hd te plaatsen
maar hoe moet da ?
eerst win 98 of eerst win me

of zou i ktoch maar beter windows 2000 professional pakken
dan kan ik wel geen software spelen
ma das het ergste niet

wie kan me eens wat tips geven
of een doorverbinding naar informatie

alvast bedankt ( wur)

Je kan gewoon een dualboot sys aanleggen toch!? Kan je voor het booten kiezen wat je wilt booten! (ME,98,2k)
Ik weet nie hoe het zit met ME-98 combo, maar als je ME of 98 al hebt en dan (in een andere partitie) 2K installed dan krijg je vanuit 2K autom. een bootmanager bij opstarten! Anders kan je altijd nog Bootmagic ofzo gebruiken!

Als je een HD hebt die groot genoeg is waarom zou je ze er niet alle 3 opzetten ?
eerst W2000 dan ME en dan 98. wel in aparte dirs natuurlijk
W2000 maakt zelf een bootmanager aan en als die niet uit zichzelf opstart kun je met F8 zelf bepalen waar je mee op wilt starten.

en natuurlijk kan je dan ook nog 3 partities aanmaken op die dir en in elk ervan een windowversie zetten zodat als er een partitie om zeep gaat de andere gewoon blijven werken.

wat een werk

pfff
hoe begin ik ?

Windows 2000 is uiterst stabiel ([16:49] : -=Windows 2000 has been running for 3wks 3days 21hrs 22mins 2secs on Sun Mar 04 16:49:49 2001)

De bootmanager van Windows 2000 vind ik dan weer minder, Powerquest Bootmagic is beter vind ik.
Begin met een systeem van Windows 98, installeer de bootmanager (Powerquest Partition Magic bevat ook deze bootmanager) en vervolgens kun je de andere besturingssystemen installeren.

Maak vantevoren wel backups :wink:

Ik had het ook eens zo gedaan maar toen had ik dus die Win2K bootmanager en als ik dan ook nog die van Bootmagic instalde dan had ik er 2!! Hoe krijg je dan weer die van Win2K pleitos?!

Heb dit ook eens geprobeerd met de bootmanager van Partition Magic (was welliswaar nog van versie 5 en niet die van versie 6) Had dus een tweede lege partitie aangemaakt waar normaal gezien WinME zou moeten gekomen hebben.
Bootmanager geïnstalleerd onder Win98 (geen probleem). Tijdens het booten de keuze gemaakt voor WinME partitie (die nog steeds leeg was). De Win98 partitie had de bootmanager HIDDEN geplaatst zodat ik deze niet meer kon opvragen. Wat nu echter het probleem was dat tijdens de installatie van WinME deze de opmerking gaf dat WinME niet geïnstalleerd kon worden terwijl er een bootmanager actief was.

Voor Wookie: Volgens mij in win2k rechtermuisknop deze computer dan eigenschappen/geavanceerd/opstart-en herstelinstellingen dan win98 of me als standaard instellen en lijst met besturingssystemen weergeven niet aanvinken. Dan is het win2k bootmenu verdwenen, maar dan moet waarschijnlijk wel nog bootmagic effe goed configureren. Andere optie gewoon sys c: command vanuit win98 of me, dit zal de win2k boot sector overschrijven en zal het systeem direct van win98 of me booten. En zorg dat je altijd een rescue diskette van bootmagic, win2k en win98 hebt, zodat je ten alle tijde het win2k of bootmagic bootmenu kan terugzetten.

Hmm… zal het eens proberen als ik weer is Win2K erop zet!